Jom Follow

Isnin, 24 Januari 2011

Seminar terhebat 2011- Penceramahnya

salam

isnin
24/1/11
hari ke 24.

seminar fight to CDM 2011. 

semua yang hadir berpuas hati. tak ada sangat komplen. mereka komplen masa terlalu singkat. kalau boleh 2 hari 1 malam baru ngam katanya. itu pendapat masing-masing. tahun ini, kita mesti banyak buat. bukan banyak cakap. bukannya banyak bagi ilmu tapi tak tahu bila nak pakai. lebih baik nak pakai, tanya. bukan main bagi semua, dan terlalu sedikit pakai.
penceramah begitu bersungguh-sungguh. harap peserta sedarlah. kami benar-benar mahu anda capai cdm. bukan untuk kami tapi untuk anda semua.
 

Cdm Fitri pembuka bicara. Tajuknya impian. Pertama kali diberi peluang dan nampaknya memberi impak pada peserta seminar. Dikir barat sungguh menhiburkan dan memberikan pengajaran pada semua. kita sebenarnya jauh ketinggalan, meskipun berbagai bantuan telah kerajaan bagi.
Cdm Kartini mengisi slot ke 3. Bagaimana menuju Cdm. Ulas bagaimana nak capai cdm. berapa pv yang tak cukup. siapa mahu dijayakan.
go go go CDM. Terimalah tawaran istimewa akademi taipan. rm 5k dan rm 1k.
Slot ke 4. Kongsi kejayaan oleh Usahawan Akademi Taipan. Cdm Roshila dan Cdm Muhamad Razali. bagaimana mereka lakukan perniagaan ini sehingga dalam masa yang singkat je boleh capai pangkat cdm. mesti ada rahsianya. setelah diberi peluang sharing semalam tak ada yang peliknya. cuma rajin, tekun dan sabar. semua orang tahu. tapi mungkin tak sehebat impian mereka berdua. impianlah yang memacu mereka bekerja. siang malam bekerja dan tak sampai 6 bulan mereka bergelar cdm. tahniah buat mereka.

Seperti biasa Cdm Faridah diberi slot terakhir. gulung semua speaker terdahulu dan guna kepakarannya beri inspirasi pada yang hadir. bukan senang nak senang. bukan mudah jalan-jalan yang dilalui orang yang berjaya. orang berjaya sebenarnya lebih banyak gagal dari orang biasa-biasa. cdm lebih banyak terima ' no', kalau nak dibandingkan dengan anda. tapi tak berhenti dek orang kata 'no'.
emcee semasa seminar. sentiasa bersedia untuk berubah. kepetahannya menceriakan majlis. tak jemu, tak boring, tak mengantuk. hebat..
Ddm Ustaz Yusni, baca doa semasa seminar. terus berjuang walaupun kesibukan tugas.
Aku ada slot semasa seminar. slot ke2. sentuh kenapa perlu cepat-cepat jadi cdm. fokus pada cdm. mimpi cdm. ingat cdm. cakap pun banyak sebut cdm. cdm.cdm....

orang dah ke depan, kita masih mengesot-ngesot. orang banyak buat. orang lebih action berbanding kita. ayuh kita tambah action. kurangkan cakap.
aku nak..
aku  akan..
kalau boleh..
kalau tak..
kalau...
kalau...
buat dan terus buat.
jangan banyak harap. banyak buat dan follow up. follow up pun jangan tunggu di je, cari lain juga.kot-kot tak jadi last minut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger