Jom Follow

Isnin, 17 Januari 2011

Minggu ini1


Salam.
Selamat pagi.
17/1/11
isnin
hari ke 17.
 
Ada masa pagi ini. Boleh bikin catatan. Semalam di luar rumah seharian. Kerana tugas. Orang lain cuti, kita kena kerja. Tak apa hari lain, kita banyak masa untuk rehat. Kerja hari lain, hadiri 2,3 appt sehari. habis tak ada pun pi cari-cari stranger. Tambah senarai nama.
pagi-pagi lagi dah hantar anak ke Wisma Belia,sambung kursus motivasi. terus ke Ubi Kayu Usj. tunggu kelas bermula jam 10.30 am. sempat baca paper dan buku. malangnya jam 11.20am baru mula. selalu gini. jom kita ubah diri. datang awal. tak payah cipta alasan. ini periuk nasi.
dulu 8.30am jadi 9.30am.
dari 9.30am jadi 10.30am.
lepas ini apa mahu jadi. 
 
jom.
jangan harap orang datang awal.
biar kita yang datang awal.
sayangilah meniaga kita.
datang awal.
tak tertunggu-tunggu.

Wisma Perkeso menjadi saksi kebangkitan AT181. kuasai selatan. langkah dah bermula.....
Masa menyanyi, terdapat lagi kerusi kosong. bila dah mula ternyata hampir penuh. tahniah buat yang bekerja dan sentiasa bawa prospek. minggu depan setiap orang mesti bawa orang baru. lagi penuh. pecah panggung bebbbb.

lepas kelas ke melaka. kelas buat orang selatan. kelas di Perkeso. dah lama juga aku tak ke sana. dah lebih 2 tahun kelas di Melaka. Masih bertahan. semakin ramai yang datang. kena tukar tempat. lebih selesa. dapat muat lebih ramai lagi. setiap minggu ada pertambahan orang. syukur. AT181 semakin dikenali dan mampu tarik orang datang dan join. Pergi bersama Cdm Syed, Cdm Khazir dan Saiful. Sampai rumah jam 9.20pm. Rehat dan tidur. Tak sempat berkongsi dengan catatan.
Lepas kelas,pasti ada yang join. rugi siapa tak bawa prospek.
Lepas kelas juga diadakan sesi bertemu dengan Cdm. segala kemusykilan/masalah dapat dirungkaikan. bukan main ajak join je, lepas tu tinggal.
Cdm Hamaka; dok susun produk ajaib yang terdapat di AT.
 ISNIN
mula kerja. ada yang sedih. ada yang malas nak gi kerja. muka masam pun ada. dah 2 hari cuti. kerja menanti, bos menanti, meeting menunggu. macam-macam lagi. dah tanggungjawab. pergi jua. pergi pagi pulang petang.
 
kerja sendiri. boleh pilih nak kerja atau rehat hari ini. nak dapat lebih, jangan rehat. kerja,kerja,kerja. tapi keluar lewat sikit. keluar, bila jalan dah clear. 
 
target/matlamat?
apa mahu capai minggu ini?
berapa orang mahu jumpa?
kena call berapa ramai?
berapa mahu closing?
berapa dokumen mahu kutip?
kelas-kelas mana mahu datang?
kena jelas. bila jelas baru jadi.
baru tertunai. kalau tak dok cakap sajalah.
habuk pun tak jadi.
kalau boleh buat senarai nama, orang yang kita nak call, untuk buat appt, nak jumpa.
kena tulis.
kena tulis.
bila tulis, kemungkinan besar kita akan call mereka. kalau sekadar ingat-ingat nak call. tak jadi. percayalah. anda pun biasa alami kes-kes sebegini. kalau tulis, kita akan buat.
 
jangan bertangguh. call. nanti menyesal. bila prospek tu, join dengan orang lain. join dengan orang yang kita kenal pulak tu. kalau orang tak kenal boleh lagi ikhtiar. pujuk, cucuk. lebih-lebih lagi bila tahu 'sedang proses loan'.

bulan closing awal.
kena cepat.
tak payah tunggu bulan depan.
 
tahniah.
minggu lepas capai matlamat.
tak capai, gandakan minggu ini.
halangan tetap ada.
kesibukan tugas tak akan habis.
kita kena pandai bagi masa.
kalau dok tunggu masa free, alamak tak meniagalah kita.

aku pun ada target.
buat slide.
seminar dsm&ddm hujung minggu ini.
buat awal. 
tak boleh main-main. orang hebat-hebat yang datang. peserta hampir 100 orang. kena bagi habis. balik terus kerja. capai cdm secepat mungkin......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger