Jom Follow

Jumaat, 28 Januari 2011

Cepat Serta Bangat.


salam

jumaat
28/1/11
hari ke 28

dah closing. banyak? sikit? lebih dari bulan lepas atau kurang dari bulan lepas? bulan 2, pulun giler. jadikan pengalaman. jadikan pengajaran. dah tak boleh masuk sales lagi. bulan 2 pulak. banyak yang tak sempat. bank lewat. pegawai bank cuti. prospek lambat serah dokumen. lambat jumpa prospek yang kata 'yes'. dah selalu sangat jadi gitu. tahun lepas lagi. tahun 2011, tak payah jadi gitu lagi. bertindak cepat. 
 
jumpa prospek mesti cepat. jangan bertangguh. kutip dokumen pun cepat. jangan tunggu. proses dana cepat. transfer money cepat. ambil barang pun cepat. cepat edar barang. cepat meniaga. cepat buka group. cepat jadi cdm. tahun serba pantas. lembab pasti ketinggalan. mati meniaga pun boleh jadi. lambat dan lembat punya pasal.

renung seketika.
mula-mula meniaga, join masti SM. bulan depan mesti SSM dan bulan ke3 DSM. inilah yang kita asak dalam minda. dalam kelas. ini yang kita cakap. masa minum-minum. ini yang kita cakap. pantang jumpa. ini yang kita bicarakan. ramai yang jadi. ramai yang naik. ramai yang ok. aku tak nafikan, ada yang ikuti graf tersebut. tapi tak ramai. bulan ke2 ramai yang dapat ikut. cuma bukan ke3, tak ramai yang dapat. tapi 2,3 bulan lepas tu pasti capai. kenapa? kita yang nak jadi. kita buat ianya jadi. sentiasa sebut. sentiasa cakap. sentiasa asak dalam minda. kadang-kadang ada terlebih laju. momentum terus memuncak dan gapai cdm tak sampai 200 hari. singkat.....

kini kurang kita promot. asal masuk je. tak bagi matlamat. ada pun tak jelas. kabur. suruh jadi cdm. suruh dapat income besar. mana boleh income besar kalau pangkat tak naik brooo. bila tak ada fokus jangka pendek atau bulanan susah nak wat kerja. kita ubah balik. kena cite balik. fokus.fokus.fokus. SSM bulan ke2. DSM bulan ke3. terlajak jadi  CDM pun biarkan...
 
apa yang terjadi. upline hanya mahu income bulan tu je. janji ada orang masuk. lepas la sara hidup. bulan depan cari lagi. susah kerja gini. kena ikut landasan lama. buat,bimbing dan bantu. jangan ingat mahu senang kita je..

sebelum terlupa. ari ni tak jadi pi Utara. tak jadi kelas. cdm maryam tak berapa sihat. jadi ada masa buat kerja-kerja lain. demo kat putrajaya pun tunda esok. boleh baca buku dan menulis lagi. jap lagi ke sri petaling. solat jumaat. disamping tambah kawan baru. tampat ramai. mudah nak dapat kawan. bank nama. selalu kena tambah. mana tahu, boleh ajak jadi rakan kongsi. kalau tak berkawan seumur hidup pun ok. 

aku nak kongsi 1 cite. pasal imej . aku suka imej biasa-biasa. pakai pun biasa-biasa. semasa nak  terbang ke KK. singgah kat kedai dalam KLIA. tengok baju ferari. tak layan. geram pun ada. mintak size aku pun jurujual buat tak dengar je. macam tak boleh bayar. tapi pasal imej. so kena berimej koperat. kalau mahu orang pandang sikit kat kita. orang lihat penampilan luar je.  masa balik pun sama masih tak layan. ok la. tak payah beli. aku nak beli juga satu. nampak hebat bila memakainya merah menyala.

jom bertindak. jom action. jangan dok relax. jangan dok tangguh. nak tunggu apa lagi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable