Jom Follow

Ahad, 2 Januari 2011

Orang Suksess2


salam
selamat berjuang buat anda semua. dah masuk tahun baru. umur semakin bertambah. kehidupan masih ditakat sama. gaji tetap, tak ada peningkatan yang ketara. peningkatan kos sara hidup semakin hari semakin bertambah. esok sesi persekolahan akan bermula, kos lagi. apa nak buat? meniaga. meniaga.meniaga. 

hari ini ahad. hari cuti. dok lepak-lepak kat rumah sambil baca paper dan menonton tv. layan anak-anak. tapi ada sebahagian dari kita memilih untuk datang ke USJ Taipan. jenguk-jenguk peluang terhidang. mana tahu sesuai dengan jiwa. boleh ikut serta dengan mereka yang telah berjaya. mereka memilih untuk berbeza dari orang kebanyakan. mereka sanggup bekorban sejam dua, untuk berada dalam kelas anjuran AT181. dikala orang lain berseronok bercuti. ada yang datang dari jauh. ada dari kelantan, dari penang, dari perlis. inilah ciri-ciri orang berjaya. inilah ciri orang hebat. inilah ciri orang berjiwa pemenang.

lihat, timbang dengan pikiran terbuka. timbang dengan pikiran yang waras tanpa dengar cakap-cakap orang gagal. timbang dengan pikiran yang tenang, tanpa merujuk pada mereka yang tak pernah terlibat pun dengan industri ini. dengar dan buat pilihan. jangan ambil infomasi dijalanan dan kita buat keputusan. lepas kelas, buatlah pilihan. kalau nak tanya boleh tanya pada mereka yang dah berjaya. mereka semua tak kedekut ilmu. semakin ramai dikongsi, semakin mendalam kepahamannya.

wajah-wajah orang hebat.

Ddm Hayati Razali; seorang warga pendidik. boleh buat pun. boleh hantar kedua orang tuanya menunaikan ibadat Umrah. telah sampai ke switzerland. berjaya atau gagal adalah pilihan, bukan takdir.

Cdm Bang Li jadi emcee tadi. sepanjang mengendalikan kelas hari ini tak kering gusi dibuatnya. orang dah berumur tapi masih bertenaga lagi. datang dari Perlis lagi. datang demi ilmu dan perniagaan.

Macam dok tunggu orang datang jual emas je cdm kita ni........

Cdm-Cdm tak jemu-jemu membimbing. tak jemu-jemu datang kelas. tak ada pun kata"asyik cite benda sama je".

Go Go Go Taipan. Go Go Go Hong Kong.

Inilah orang-orang hebat. Memilih untuk datang USJ Taipan, dikala orang lain berehat-rehat di rumah, mereka memilih untuk datang. Tahniah!!

Hari ini kena bagi kata-kata aluan.

Setiap kali turun  USJ Taipan. Mesti kena sharing. Bagaimana bermula. Bukan terus jadi, tapi hadapi banyak cabaran. Bangkit/hadapi cabaran tersebut. pedulikan dengan cakap-cakap orang. dah 4 tahun buat meniaga ini. dulunya orang biasa-biasa je, tapi hasil gilapan AT, sekarang ni menjadi luar biasa. setiap kali diberi kesempatan bercakap pasti ada lontaran idea-idea hebat. dulunya kerja makan gaji dan kini sepenuh masa bersama AT181.
Cdm Muhamad Razali; tugas tetap buka minda. kenapa perlu berniaga? kenapa mesti pilih AT181 sebagai group pembimbing.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger