Jom Follow

Khamis, 13 Januari 2011

Bicara Tidak Memasakkan Nasi...

salam.

khamis
13/1/11
hari ke 13.

apa khabar semua. 
sedang buat apa.
dok pikir-pikir.
dok menung-menung.
apa mahu buat hari ini.
semalam call stranger, 
ajak jumpa ramai yang tak nak.
terselit juga 1,2 yang mahu ketemu.
semalam tak ada yang closing.
semalam prospek tak nak.
semalam prospek buat-buat tak dengar j,
semalam prospek dok buat benda lain je, sakit hati tengok.

nak jadi cdm/berjaya.
kita kena jumpa 'tidak',
kita mesti jumpa 'tak nak',
kita temui 'no',
beribu-ribu kali dulu,
baru berjaya/cdm.

tanyalah pada cdm
mesti banyak jumpai no, tak nak, 
lebih banyak dari kita.
mereka dah ramai jumpa orang.
mereka jumpa 'no' lebih banyak dari 'yes',
kalau anda seperti itu,
anda dalam landasan yang betul.
cuma jangan berhenti sajalah.
jangan kisah dengan 'tak nak',
kita kira yang 'nak saja'.

kejayaan bukan turun dari bulan.
tapi terhasil dari kerja kuat.

buat.
bertindak.
action.
tak perlu kereta mewah nak jadi cdm.
tak perlu ilmu menggunung nak jadi cdm.
jadi cdm perlukan action.

bicara tidak memasakkan nasi.
tin kosong kuat bunyinya.

apa aku kisah dengan orang lain. orang lain boleh pandang-pandang. orang lain boleh cakap-cakap. orang lain boleh jeling-jeling. aku juga ada impian. pakai motor ni juga salah satu impian aku.

usaha. kerja kuat. kerja rajin. ini pun aku pakai. tak salah. duit sendiri.

ini dia, yang aku impikan tahun 2011. nak beli basikal. nak putar-putar. semalam jadi milik aku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger