Jom Follow

Selasa, 19 Jun 2012

Tambah Ilmu Bersama Akademi Taipan181.

Lihatlah.
Perhatikanlah.
Mereka belajar.
Mereka tumpu perhatian.
Serius sedut ilmu.
Gelak bila ada kelakar.

Dunia sentiasa berubah.
Ilmu sentiasa bertambah.
Ilmu 2010 dah tak sesuai 2012.
Kena ada peningkatan ilmu.
Kena obsess terhadap ilmu.
CDM Kartini sentiasa fokus. Cari/gali ilmu untuk lebih berjaya. Cabaran semakin banyak. Karenah rakan kongsi semakin pelbagai. Perlukan hikmah dalam menanganinya. Karenah orang lama, lagi susah nak hadapi. Orang baru, lebih mudah.
Apa yang membuatkan mereka gelak sakan? Walaupun gelak, kat situ mesti ada pengajaran yang boleh diambil. Tanpa ilmu, kita mudah ditipu. Kita mudah terpedaya. Kita mudah mengalah dengan cabaran.
Salin jangan tak salin. Senang nak rujuk nanti. Nak share ilmu dengan rakan kongsi. Skop ilmu MLM terlalu luas. Kena pantas/cekap tambah ilmu. Kelak akan ketinggalan. Akademi Taipan181, telah temui sentuhannya kembali. Masing-masing telah bergerak. Masing-masing telah bertindak. Masing-masing telah sing-sing lengan. Masing-masing dah bertekad.
Tuntut ilmu sambil gelak ketawa. Dalam gelak ada ilmunya. Dalam gembira ada infonya. Paling penting dapat dibawa dalam Akademi Taipan181. Akademi Taipan181, punyai buah kilas nak tewaskan usikan-usikan sinis group lain.
Tambah ilmu. Tingkatkan kualiti diri. Jadikan diri lebih kebal. Hadapi segala cabaran menuju ke puncak jaya. Ada yang berlari. Ada yang berjalan. Ada yang merangkak. Ada yang mengesot. Kalau tak berhenti pasti menggapai puncak suatu hari nanti. Kalau nak cepat, kena berlari. Konsisten berlari. Jangan pecut untuk sebulan 2, lepas tu kepenatan, merangkak sudahnya.
Santai-santai tambah ilmu. Income maintain masuk. Asalkan tak berhenti buat kerja. Kalau buat 4time, bagilah masa 2,3 jam sehari lepas kerja. Buat secara konsisten. Jangan kisah dengan letih. Jangan kisah dengan sindiran. Jangan kisah dengan orang 'tak nak'. Lihatlah perubahan hidup yang bakal anda rasai.
Serius. Tekun. Sabar.
Insan-insan hebat. Tak jemu tambah ilmu. Tak jemu kongsi ilmu. Baru join. Lama join. Sama-sama tuntut ilmu. Dengan ilmu akademi taipan181, bisa bertahan dan terus subur.
Ada gelak. Ada serius. Apa-apa pun asalkan income sentiasa mengalir masuk. Sentiasa mengalir masuk, mestilah sentiasa sales ada. Nak sales, mestilah ada prospek. Nak sentiasa ada prospek, sentiasa tambah senarai nama. Biasa-biasakan diri tegur stranger.
Mereka belajar di kelas terbuka. Seronok sakan. Tak ada tekanan. Belajar atas kehendak sendiri. Datang pun atas kerelaan sendiri. Tak ada paksaan dari mana-mana.
Dalam koleksi aku ada beberpa hand-out yang diperolehi sepanjang Team Building. Inilah juga topik-topik yang dibincangkan semasa prospes berguru di Team Building.

- Hubungan Manusia.
- Intervensi Bina Pasukan.
- Memahami Bina Pasukan.
- Kerjasama Pasukan.
- Perkongsian Matlamat.
- Komunikasi Pasukan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger