Jom Follow

Ahad, 13 November 2011

Tunggu Isteri Balik Demo...


Aik! 
Apa cite ni.
Gambar stesen minyak.
X ada gambar lain ke nak letak.
Ada cite panas?
Ada cite sensasi.
Minyak nak naik lagi?
Minyak nak turun pulak ke?

Ada kisah disebalik stesen minyak ni.
Tahu kat mana letak.
Di Seri Kembangan....
Setiap kali melintasi petrol pam ni.
Selalu terkenang. Selalu teringat.
Beberapa kali juga aku bersama Aiman melangut kat sini.
Sambil tunggu Cdm Kartini balik dari demo.
Biasanya kalau aku ambil Cdm Kartini kat sini,
dia gi demo dengan Kak Faridah 
(x buat lagi-rezeki setakat Dsm).
Kak Faridah kawan 1 sekolah dengan Cdm Kartini.
Sempat melancong ke Beijing 2003.
Lepas sekolah, terus gi demo.
Baliknya malam. Atas 10 malam la senang cakap.
Ingat masa ini jual satu satu tau...
nak jadi sm, kena jual 10 set PB.
Nak jual 10, berapa ramai perlu jumpa?
Mungkin lebih 30 orang. 
Nak jumpa 30 orang, berapa orang perlu call?
Ramai tapi jadi, sebab buat gile2.
x pernah cakap/rasa susah pun.
nak berjaya, kena buat.
berapa ramai kena jumpa pun x kisah.
asalkan capai sm bulan pertama.

Masa tu kami tinggal di Desa Damai, Sungai Merab.
Jadi x kan nak suruh Kak Faridah hantar sampai rumah.
Kesian juga kat dia, tambahan pulak perempuan.
Nak keluar dari rumah aku ke rumahnya boleh tahan jauhnya.
Lewat malam pulak tu. 
Jadi akulah yang tunggu Cdm Kartini kat sini.
Ada alasan juga aku keluar rumah.
Kalau tak dok dengan Aiman kat rumah.
bisa boring juga. hi!hi!hi!
bukan aku sampai, Cdm Kartini dah ada.
kadang2 menunggu 1 jam lebih.
 Santai dalam keta, bersama Aiman.

Itu semua dah jadi kenangan.
Kenangan terpahat kekal dalam memori.
Nak berjaya, mesti lakukan pengorbanan.
Pergorbanan demi kehidupan yang lebih indah.
Kalau aku/kami x lakukan pengorbanan dulu.
Kehidupan aku dan keluarga xlah begini.
 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable