Jom Follow

Jumaat, 4 November 2011

malas x payah baca...

Sahabat Blog.
Sahabat Biz.


Pagi jumaat.
Pagi yg cukup ceria.
pagi yang cukup indah.
pagi yang penuh makna.
pagi yang memukau.
pagi penuh semangat.
pagi penuh ghairah.

Pagi2 dah mengadap laptop.
tarikan terlalu kuat dan hebat.
ada2 je kisah yang nak dikongsi.
harap2 beri manfaatnya.
kalau x beri apa2 faedah x payah baca.
x ada yang marah.
baca ke, x baca ke itu pilihan seseorang.
kita x boleh suruh orang suka apa yang kita suka.
setiap org bebas tentukan pilihan masing-masing.
pilihan tersebut mestilah sesuai dgn kesukaan diri sendiri.

Kerja aku buat biz mlm.
ada yg suka dan ada yang x suka.
ada yg sokong dan ada yg x sokong.
ada yg ikut dan ada yg x join.
ada yg puji dan ada yg kutuk.
ada yg kata betul dan ada yg kata penipu.
tapi aku tetap buat.
tapi aku masih buat.


kat internet.
macam2 boleh baca.
ada yg puji melambung pasal mlm.
ada yg kutuk habis-habisan pasal mlm.
kt boleh pilih mana yg kita nak baca.
aku x pernah baca pasal negatif mlm.
sebab aku suka mlm dan aku memang aktif berbiz mlm.
aku cari makan pun melalui biz mlm.
buat sepenuh masa pulak tu.
ada org suka baca cite negatifnya berbiz mlm.
dah lah baca, percaya pulak tu.
nak join, terus x jadi join.

ada yg puji.
ada yg sokong.
ada yg join setelah melayari internet.
sebab mereka pilih bacaan yg positif pasal biz mlm.

pilihan ditangan anda.
nak lihat sudut positif atau sudut negatif.
lepas tu nilailah sebaik-baiknya.
nak tengok yg gagal atau nak tengok yg berjaya.


tanya lah juga kenapa gagal?
mungkin x buat sungguh2.
nak cepat kaya.
tak ikut jejak org berjaya dlm dunia mlm.
berhenti sekerat jalan.
tinggalkan upline.
macam2 lagi penyebabnya.
kadang2 diri sendiri yg x sanggup hadapi cabaran.
berhenti dan lepas tu kutuk habis-habisan perniagaan berasaskan mlm.


ikutlah org berjaya.
ikutilah jejak langkah mereka.
buat sampai jadi.
usaha berterusan.
tekun bekerja.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable