Jom Follow

Khamis, 3 November 2011

Borders.


Ha!ha!ha!
semalam ke mid valley.
hari ini pun pegi lagi.
buat apa?
2 hari berturut-turut ke sana.
apa lagi kalau bukan pasal meniaga.
gi kongsi peluang biz.
nak kembang biz kat sana pulak.
bantu mereka tambah pendapatan.
kos hidup makin tinggi, harapkan gaji sahaja tak cukup.
lepas sewa rumah, makan minum dan beli pakaian.
nak menabung susah sekali.
nak hantar kat keluarga, kadang dapat. kadang tak dapat.
kerap terjadi sesak hujung bulan.
 

hari ini aku ziarah kedai buku borders.
semalam mph.
dapatlah 2,3 buah koleksi terbaru.
baca2 bila berkesempatan. 
tambah ilmu dan pengentahuan.
nak bertahan dlm biz ini yang punyai berbagai2 cabaran.

melangkah masuk Garden.
alamak! terkejut aku.
branded semua. harganya jangan tanya.
main ribu2. x ada yang ratus2.
barangan sukan tu mungkin ada la.
lain2 tu, nak jenguk kedai pun dah ketaq lutut.
x berani nak tengok tanda harga.
sebulan gaji malah ada 3 bulan gaji.
x kurang juga yang setahun gaji.
Jam Rolex, Coach. LV. Rado. 
macam2 lagi la ada.
tak larat nak mengingat.
banyak sangat.
poket tebal, baru boleh shopping kat situ.
poket nipis, telan air liur la gamoknya.

Tapi semua itu tak mustahil.
biz mlm, bersama hai-o anda tetap berpeluang bershopping kat situ.
percayalah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable