Jom Follow

Isnin, 7 November 2011

Luas Lagi Pasaran Biz3

Sahabat Blog.
Sahabar Biz.


Masih bercuti. Belum kerja.
Masih di kampung. Masih belum gerak, menuju KL.
Dah bergerak menuju KL, jalan clear atau sesak atau 'jam gile'.
Dah sampai atau dalam perjalanan.
Singgah makan dulu, sampai KL, banyak kedai tomyam masih tutup.
(sekadar ingatan sahaja).
kan ada yg kebulur...hi!hi!hi!

Esok masih cuti, atau esok dah mula kerja.
Pilih x kerja esok pun tak ada hal...
Orang kerja sendiri nak sambung cuti sampai jumaat ini pun boleh.
tak ada hal!
Orang kerja sendiri nak sambung cuti sampai hujung bulan pun boleh.
tak ada hal!
Tak sape nak marah.
Asalkan bonus bulan lepas belum pakai lagi.
Kalau pakai pun masih cukup menampung hidup lagi.
(income dari pasif income mula mengalir masuk)
Kalau pasif income dah banyak masuk...kita cuti sampai hujung tahun pun ooookkkk.

Pasaran biz, masih hebat,
Pasaran biz, masih luas.
Pasaran biz, masih bersih.
Pasaran biz, masih segar.
Pasaran biz, masih 100% suci.
Pasaran biz, masih baru.
Pasaran biz, masih boom.
Pasaran biz, masih hijau.
Pasaran biz, masih ummph.

Percaya?
X percaya?

Ini teori yang selalu aku pakai.
teori yang menaikkan semangat juang.
teori yang buat aku terus berniaga.

aku gi breakfast kat precint 16.
penuhnya orang, nak duduk pun susah.
tercari-cari mana yang kosong.
dalam ramai2 orang dok breakfast kat situ.
x ada pun yang aku kenal.
atau x pun yang kenal aku.
(kalau kena insyaalah mereka tegur)
ini bererti ramai lagi prospek yang belum join
akademi taipan181.
ini bererti peluang masih terbuka seluas-luasnya..
.asalkan rajin buka mulut.
asalkan rajin share peluang sahaja.

Kat Alamanda Putrajaya pun sama.
Jalan-jalan.
santai-santai.
makan-makan.
x ada pun yang aku kenal
(terlalu jarang jumpa yg aku kenal)
x ada pun yang kenal aku..
(kalau kenal insyaalah mereka tegur)
ini tandanya masih ramai lagi prospek.
ini tandanya masih luas lagi pasaran biz ini.
akademi taipan181 masih boleh pergi jauh.

Kenapa Precint 16 dan Alamanda Putrajaya.
Kan putrajaya orang kerja gomen yang duduk....

Mana lagi.
Kat Shah Alam pun sama.
PKNS, SACC Mall,
lepak kat situ,
shopping kat situ,
santai2 kat situ,
x ada orang kenal.
x orang kenal.
Jadi pasaran masih lagi luas.
pasaran masih lagi boom.

Malas atau rajin saja.
share dgn prospek.
kat dahi prospek x tertulis pun
"aku prospek"
sharelah dgn aku.
kena pandai2lah pilih prospek.

Mana mau baca dulu??Nampak 2 2 nya menarik.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger