Jom Follow

Ahad, 6 November 2011

Raya Haji2

Sahabat Blog.
Sahabat Biz.


Dah boleh rehat sekejap.
Kekenyangan serta keletihan.
mahu cari bantal saja...tulung!tulung!
dah x larat...
gi beraya hanya 2 buah rumah.
letihnya macam 10 buah rumah.
hi!hi!hi!
mungkin faktor usia dan kesihatan.
atau
kurang tidur semalam, ; layan bola.
hi!hi!hi! dah tua sangat(perasan)

banyak makan(mungkin betul).
Paras gula sedikit naik kot.
x cek pun, malas(sebenarnya takut nak tengok paras gula).
sekadar makan ubat dan
sekejap lagi pekena garam buluh(sebelum tidur)
insyaalah ok....


Wife Cdm Nasir

Jiran aku...

Cdm Kuyah bersama keluarga, datang beraya.
Cdm Shila bersama keluarga, datang beraya.
Cdm Nasir bersama keluarga, datang beraya.
Jiran(Wong) datang beraya.
Pekena nasi kerabu....wow! semuanya kata best.
hi!hi!hi!
Semunya tu datang selepas Cdm Faridah Mohd Ali datang.

Tadi kami keluar..
jam 2.15 petang, gi hantar Hanifa kerja.
tak jauh sangat, hanya Damansara Utama.
x jam, hanya 15 minit sahaja.
Alangkah seronoknya kalau gini setiap hari...


Penuh meja...

Zas Madi...

Lepas itu, kami ke Shah Alam, Seksyen 19.
Ziarah Raya, Rumah Zas Madi dan Nana
(kawan sekolah menengah).
wow! penuh meja dengan makanan.
mana satu nak pilih.
mana nak mula, mana nak belasah, mana nak ngap.
bukan perut kosong pun, masih penuh, cuma sikit2 tu boleh la.
semuanya menarik tertarik.
laksa ada, nasi ada, ...nak tulis pun x reti.
bukan chef pun, kaki melantak saja yg pandai...
kenyang tetap belasah. kenyang tetap ngap.
kenyang tetap makan. kenyang tetap pulun.
Kesian kat perut. Jarang sekali kosong, selalunya penuh.
hi!hi!hi!

Mail dah balik. balik bererti dah gi beraya ke tempat lain.
Malam ini dia menginap kat Kelang, tak balik. Betul ke?
hi!hi!hi!
Nik je yang tinggal. Pun dah penuh.
X boleh masuk dah katanya.
hi!hi!hi!

Cik Su pun ada. Katanya dari jam 11 pagi dah sampai.
kerabu mangga...tapi sedikit masam. hi!hi!hi!
Lepas tu muncul pulak, Wan dan Hanif....

balik dari situ ke rumah Cdm Faridah Mohd Ali. Pekena
Malamnya ke rumah Cdm Kuyah. Nasi minyak. Ingatkan x nak makan.
Sikit2 boleh la. aleh2 terlebih sudah. buah sikit, kerepok sikit, air sikit..penuh.
hi!hi!hi!

Layan bola(belum mula lagi tapi dok tunggu la ni)....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable