Jom Follow

Ahad, 25 April 2010

anugerah sm&ssm alor star


Tahniah buat syarikat kerana mengadakan majlis penganugerahan sm&ssm bahagian utara. ini dah 3 tahun berturut-turut. diharapkan untuk tahun keseterusnya akan diadakan juga kat alor star. kehadiran sungguh menakjubkan. ada peningkatan dan penerima anugerah juga semakin bertambah. ini menunjukan meniaga ini ada tarikan tersendiri. nak tahu kena tanyalah pejuang-pejuang utara. mereka pasti ada jawapan. semua group berkembang pesat kat utara. hari ini semua group mengadakan seminar masing-masing. bakar semangat pejuang-pejuang, bekerja lebih tekun dan sentiasa tambah ilmu. kita juga mengadakan roadshow kat hotel sentosa. kehadiran amat menggalakan. sesiapa yang tak berkesempatan hadir pasti kerugian besar. speakernya hebat-hebat dan yang hadir terbakar rentung. habis je majlis, semangat maksimum. dah berderet-deret senarai nama. tunggu nak g jumpa je. pasal roadshow masa lain akan diulas. sekarang ni pasal anugerah. warga kita yang hadirkan diri ramai. berpuluh kereta dan bas yang pergi. group lain tak nampak bas-bas mereka. tahun lepas banyak. mungkin pergi dengan kereta je sekarang. pergi untuk menyokong group dari utara supaya lagi meletup dan meniaga ini bukan berseorangan. sentiasa disokong walau dimana anda berada. tak ramai cdm yang tak kesana, mereka tu ada komitmen group ditempat-tempat lain.
cdm shahrina menjadi speaker ke2. seperti biasa, wakil taipan pastinya hebat, bermakna, ceria,penuh berisi dan penuh semangat. penyokongnya memenuhi pentas dan nyayian pikirkan boleh bergema di Alor Star. tak kira tua, muda, budak, orang baru, orang lama sepakat ikut gerak tari. meremang bulu roma bila dengar lagu keramat itu. pikir boleh, kita pasti boleh. pikir gagal, kita akan gagal. anak kelahiran perlis dan telah melahirkan beberapa cdm dari utara. pengorbanan yang dilakukan 2 tahun yang lalu telah menampakan hasil dan masa sekarang ni masa menuai hasilnya. benih yang ditabur dulu dah tumbuh menjadi pokok yang lebat buahnya dan rendang, sesuai untuk menumpang teduh. siapa sangka begitu cepat berkembang dan groupnya berkembang seluruh utara. bukan kerja sorang diri tapi berganding bahu bersama cdm hasmidar, cdm cek mat, cdm abg ali, cdm fitri, cdm haryana, cdm zaki, cdm nuri,cdm mariam, cdm sabarina dan ramai lagi.
speaker lain cdm muhd ariff, cdm norhaida, cdm suhaily.
majlis tersebut encik muhamed azni telah memberi ucapan pembukaan. antara nasihat ialah jadikan cdm sebagai idola atau ikon. tak payah lagi jadikan artis-artis sebagai ikon. kita tak dapat apa pun kalau jadikan artis sebagai ikon, tapi kalau jadikan cdm sebagai ikon banyak manfaatnya. bisa jadi kaya, buat apa yang cdm buat, kita akan dapat apa yang cdm dapat. seperti cdm kartini katanya.semua yang bernaung dibawah syarikat ini, dah tepat pilihan. tak payah ragu-ragu lagi dah ada track record. telah berdiri megah selama 17 tahun dan sedang melebarkan sayapnya seantero dunia. keuntungan kepada pendegar lebih, carilah mana ada syarikat yang profit sharingnya setanding syarikat ini.
nak berjaya kita semua perlu melakukan pengorbanan. dah banyak wang yang dihabiskan, berapa banyak masa yang telah digunakan untuk membangun network sehingga tiada masa rehat, masa bersama anak-anak kurang. tapi pengorbanan itu berbaloi, kejayaan telah menjadi milik kita.
sampai bila nak makan gaji. dia juga nak tengok orang melayu memiliki gudang-gudang besar, rumah-rumah mewah. nak dapat itu mesti berniaga. dia amat suka melihat orang berniaga dan berjaya. beliau juga mencabar group-group yang ada buat anjakan paradigma. buat sesuatu yang hebat, seperti membina taman perumahan sendiri atau menceburi bidang-bidang lain sebagai pasif income. tak payah dok tukar keta setiap tahun.
beliau juga menasihatkan pengedar. apa yang berlaku sekarang ni amat bagus pada pengedar. boleh berniaga lebih lama lagi. buat 2 ba, tak terjejas pun income.kalau terjejas pun pada awal je, lepas tu akan mantap semula, janji sanggup kerja keras. terus berjuang dan jangan berhenti. setkan target dan fokus padanya. buat,buat,buat. jangan hilang fokus. itulah beberapa pesan oleh encik muhamed azni pada majlis tersebut.
ambil dan jadikan panduan untuk kita membina network lagi besar, kukuh dan stabil.
wakil syarikat yang ada antaranya jimmy ouw, encik tajudin ali dan beberapa lagi. cdm otai yang aku jumpa hanyalah cdm ah hock.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable