Jom Follow

Jumaat, 28 Oktober 2011

Ziarah Jumaat, BOOOOOOm



Ziarah Pagi Jumaat...

Lepas breakfast kat belakang sekolah tamil sri serdang.
Singgah dulu di pasar pagi di parking masjid jamek sri serdang.
Lihat2 apa yang patut. Beli apa yang patut. Tengok org2 kita berniaga.
Macam2 ada. Sayur segar, dari ladang.
9/10 punca rezeki dari perniagaan.

Gembira tengok muka ceria para peniaga. Rezeki murah. Pembeli memang ada.
Mahal macamana pun pengguna tetap beli, kalau tak beli nak makan apa.
Kadang2 terpikir juga aku. Org melayu sekadar meniaga pasar pagi je?
Dah lama berbiz, tapi masih dok di takat lama juga.
Mesti ada peningkatan.

Sayuran jadi tumpuan pengunjung.
pilih!Jgn X pilih.




X silap aku, ni gerai kek dan roti.




Betik dan pisang segar...tapi org melayu sikit kurang makan buah..


Pucuk mmidin..buat bubur lambuk...hi!hi!hi!
Nenas; masak ke atau makan ccolek.

Keladi...sedap!



Mee kuning, Soya...


Kelapa pun banyak. Harganya aku x tanya pulak.
Lain2 tu ada la juga.
kuih muih. air2.
nasi kerabu.
baju2 pun ramai yg dok jual.
benih2 pokok pun ada.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable