Jom Follow

Rabu, 5 Oktober 2011

Kelas USJ 9


jam 2pagi.
aku baru sampai rumah.
aku baru masuk rumah.
dari mana?
gi mana?
buat apa?
gi kelas. ambil ilmu. kongsi ilmu.
pam semangat. risik2 cara mereka yg berjaya dlm biz ini.
mana tahu berguna, utk besarkan biz yg aku sdg lakukan.
mana tahu, ilmu yang dapat malam ini bisa membomkan aku punya meniaga.
mana tahu, ilmu yg dikongsi malam ini, bisa membombastikkan aku punya biz.
buat apa yg aku selalu buat la. kan malam tadi malam selasa. kelas di usj 9.
kau x tahu ke. dah 5 tahun. rutin aku setiap malam selasa. ke buat2 tak tahu.
tahu ke. tak tahu ke tak penting. paling penting aku hadirkan diri ke kelas BOP.
kelas pun semakin ramai. dah semakin mmenuh. semakin kecik pula kelas.
semakin panas, haba insan2 hebat. leader2 pun semakin berapi.
Cdm Fitri. Berkongsi 7 faktor, mengapa pilih akademi taipan kalau nak berjaya dalam perniagaan mlm. dari utara sanggup turun. mesti ada sesuatu yg istimewa kelas bop akademi taipan. jauh rela datang, dekat kenapa x datang.

kelas tadi, cdm hebat utara cdm fitri. ada mari. sudi pulak, berkongsi, bakar sape2 yang hadir kelas.
aku pasti, ramai yg x lena tidur. dok kenang2 macamana cdm fitri buat, sehingga jadi gini. aku pun sama.
masih x tidur. dok kenang2 meniaga cdm fitri dulu2. bukan terus jadi. kena bina dan terus bina. lama2 jadi.
kenapa x guna formula yg sama, bina lain2 leader. gi bantu. gi support. gi bakar. gi motivate. sampai menjadi2.

oh sebelum terlupa. kami gi kelas awal lagi. jam 8.15malam dah sampai. semangat punya pasal. ingatkan kami paling awal. rupo2nya ada lagi lebih awal. cdm yan. x balik rumah. dari demo, terus gi kelas. x balik rumah. x jumpa anak2 dulu. x jumpa suami dulu. hebat. kuat semangat. termotvasi aku, dengar dia x balik rumah. dari subang parade, terus ke usj 9. kami jumpa pun kat restoran al munawarah.

lepas kelas. ramai jg yg dok sembang dgn cdm fitri. dok ambil tips2. bagus. mana tahu boleh pakai kat KL. bisa meletup. bisa bom kan meniaga kita semua. sape2 yg bawa rakan niaga. kumpul dan sama2 bincang macamana nak besarkan lagi berniaga.
Sinilah tempat aku selalu gi. minum2. lepaskan stress biz.

lepas tu, apa lg. makan. minum. aku gi ke taipan corner. makan kepok lekor. minum pu er. sembang2, tunggu mengantuk. dah mengantuk balik rumah...
bersama2 kat taipan corner. cdm faridah, cdm dzul, cdm hasmidar....lain2 leader, destinasi masing2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger