Jom Follow

Ahad, 30 Oktober 2011

Bangkitlah Insan Hebat...


Sahabat Blog.
Sahabat Biz.

Hidup mesti diteruskan.
Tak boleh mengalah dengan mudah.
Tak boleh angkat bendera putih sebelum bercawat kotel.
Tak boleh menyalahkan keadaan, atas kegagalan kita.

Mungkin belum cukup bekerja.
Mungkin belum cukup ilmu.
Mungkin belum kaut bekerja.
Mungkin bekerja, macam kuat tapi separuh hati.
Mungkin belum cukup bimbingan dari upline.
Mungkin belum cukup tuntun oleh mentor.


Kita sendiri cakap dah x leh buat.
Kita sendiri rasa dah x leh buat.
Kita sendiri percaya dah x leh buat.
Kita sendiri dok sembang sesama kita, pasal kecewa x close.
Kita sendiri dok merungur, dah x leh buat.
Kita sendiri dok sms, dah x leh buat.
Kita sendiri dok termenung, berfikir dah x leh buat.
Kita sendiri dok salahkan akademi taipan181, padahal malas nak wat kijo.

Ni aku nak cakap.
Ni aku nok royat.
Ni aku nak umumkan.

Kita masih boleh berniaga.
Kita masih boleh buat duit dengan biz ini.
Kita masih boleh kaya dgn meniaga ini.
Kita masih boleh dapat buat sepenuh masa.
Kita masih boleh gi melancong.
Kita masih boleh bershopping.
Kita masih boleh simpan duit.


Percayalah.
Yakinlah.

Buatlah.
buatlah dgn penuh semangat.
kebalikan semangat dulu2.
kembalikan kehebatan dulu.
upline masih sama.
mentor masih sama.
akademi taipan181 masih sama.
marketing plan masih sama.
sistem masih sama.

Org lain sdg buat duit.
org lain sdg enjoy dgn biz.
org lain sdg gile dgn biz ini.
org lain hari2 ada yg join.
org lain hari2 ada yg close.
org lain hari2 ada yg sign up.
org lain hari2 ada jumpa prospek.

kalau kata x ada nak masuk.
tu org lain ada.
kalau kata org dah muak dgn nama hai-o,
tu ada yg masih belum dengar pun nama hai-o.
kalau kata hai-o, ni tipu,
hai-o, masih berdiri teguh.
kalau kata, kelas x ada org.
tu yg datang tu siapa.

ooo! brader.
org x tahu pun kelas kita dulu.
org baru dtg tetap hebat, tetap mengujakan,
tetap mengkagumkan.
mereka x tahun pun kelas kita dulu.
yg x mengujakan adalah kita2, org lama.
yg x rasa hebat adalah kita2, org lama.
yang x mengkagumkan adalah kita2, org lama.
kenapa?
dok ingat kisah lama.
dah jd sejarah.
dok kenang kisah lama.
dah jd kenangan.
dok bangga fenomena dulu.
dah jd, terakam dlm minda sahaja.
usah ingat lagi.
usah kenang lagi.
usah bangga lagi.

kita perlu bangkit kembali.
kita bina kejayaaan kembali.
kita bina kekayaan semula.
kita booomkan kembali.

kembalikan semangat.
kembalikan motivasi.
kembalikan keghairahan.
kembalikan kegilaan.
semuanya ini lahir dari dalam.
kita sendiri yg kuasainya.

buangkan semua karut marut dari minda.
minda kita telah penuh dgn karut marut.
minda telah gelap dgn karut marut.
minda kita kelam dgn karut marut.
minda kita hitam dgn karut marut.
karut marut ciptaan kita sahaja.


x leh buat.
x ada org nak.
org dah jemu.
org dah muak.

sape kata?
sape cakap?
siapa sahkan ini semua?
minda kita lah yang sahkan.
minda kita lah yang mempercayainya.

bila dah sah.
bila dah percaya.
jadi, gi demo pun x 100%.
jadi, jumpa prospek x 100%.
jadi ajak ke kelas x 100%.

OOOI!
cdm baru masih keluar.
keta baru sdg keluar.
motor baru sdg keluar.
rumah baru dok beli.
umrah dah daftar.
handbag baru, dok bawa.
baju baru, dok beli.

wahai insan hebat.
ayuh kita eratkan kesatuan.
kita turun medan.
kita kembali ke gelanggang.
kita kembali bertarung.
kita kembali bertempur.
kita pasti menang.
kita pasti juara.
kita tetap unggul.

aku yakin.
aku percaya.

x ada penghalang lagi.
cuma halangan dalam diri sajalah.
x ada cabaran lagi,
cuma cabaran diri sendiri sajalah.


teman tengok bola....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable