Jom Follow

Selasa, 18 Oktober 2011

X Buat. X Income.



Sahabat Blog.
Sahabat Biz.

jam 4 petang
dah sampai rumah.
balik awal.
kelik awal.
siap awal.
jumpa awal.
settle awal.
seronoknya.

balik awal,
x bererti x wat kerja.
x bererti, kerja x berkualiti.
x bererti, kerja cincai2.
x bererti x cukup kerja.
x bererti x pulun biz.
kerja yg ikut perancangan.

keluar tadi pon dah jam 11 lebih.
gi ke CIMB USJ9.
serah dokumen.
x banyok mano, adolah 3,4 borang.
hasil beberapa hari wat kijo.
hasil beberapa hari balik lewat.
hasil beberapa hari pulun sakan.

kerja sendiri.
keluar?
x ada hal.
x keluar?
x ada hal.
balik awal?
x ada hal.
balik lewat.
x ada hal.
semuanya dah dirancang dulu.

kadang2 keluar.
wat kerja.
tiap2 hari keluar.
wat kerja.
kadang2 x keluar.
wat kerja- call, sms, fb. blog, macam2 lagi.
kalau x pun rehat dan tidurrr...hi!hi!hi!
mimpi wat keja.....

dah balik,
keluar lagi.
ada rakan kongsi,
nak kongsi peluang
dgn rakan2 mereka.
dari rakan bertukar jadi rakan niaga pulak.

dah cecah 11 tahun buat biz ini.
seronok x terkata.
masa kerja, kita yang tentukan.
pukul berapa nak keluar. jam berapa nak balik.
ke mana nak wat kerja, kita yang tentukan.
jauh dekat, kita yang setkan.
dengan siapa kita nak bekerja, kita yang tentukan.
si pulan bin si pulan.....kita yang pilih.

biz ni,
org kata sekejap je panasnya.
lepas tu sejuk beku.
org kata sekejap je meletop.
lepas tu senyap seddik.
org kata sekejap je mewah.
lepas tu miskin.
org kata, sekejap je boleh buat duit.
lepas itu, x ada lagi.

aku x pasti pulak.
aku buat dah lama.
masih lagi buat.
masih ada pendapatan.
masih wat balik duit.
masih bonus masuk.

mungkin mereka yg dah x buat kot.
mungkin mereka yg dah x berbiz.
mungkin mereka yg dah mengalah.

x buat, x dpt income.
buat, dpt income.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable