Jom Follow

Isnin, 24 Oktober 2011

Senin: BOOOOOOOOOOOOOm.


Dah balik rumah.
dah boleh rehat2kan diri.
dah boleh santai2.
dah boleh baca buku.

Fasa 1, hari ini dah ok.
tunggu fasa 2 pulak.
tengahari pulak la.

dah pusing2 taman.
mainla sikit, kasi berpeluh.
kasi lebih sihat. kasi buang penyakit.
kasi kurus. kasi slim.
malu kat cina2 tua kat taman aku.
tiap2 pagi exersice.
awal pagi pulak tu.
tak lama hanya 30 minit je.
rajin buat, malas x buat.
belum terpaksa, jadi x sungguh2.
kecuali antara hidup atau mati.
hi!hi!hi!

dah breakfast.
kena nasi belauk. x kenyang kena benda lain.
kedai di Kg Abu Bakar Baginda.
Tahu kat mana?
kat simpang 3, pintu 1 putrajaya.
macam2 ada, selain nasi belauk, nasi dagang, nasi kerabu.
macam2 jenis kuih. tadi rasanya semua nak belasah.
perut dah tak sudi terima. abar, lain kali pulak.
berhenti sebelum kenyang.
kau tu ada diabetis, jaga sikit makan tu.
kena gi lagi kot.

dah selalu dengar, org cakap.
kawan2 cakap ok.
anak buah cakap ok.
jiran cakap ok.
nasi belauk dan nasi dagang kat situ sedap.
tapi x ada hati nak pergi.
dulu aku dah ke situ,
hampir 7 tahun dulu,
makanannya x sedap sangat.
tapi, pagi entah kenapa aku ke sana.
rupa2nya kedai sama, tapi ada 2 peniaga.
masa aku gi dulu2, hanya 1 peniaga je yang berniaga.
kedainya tepi jalan. parking keta pun tepi jalan.
kedainya jadi tumpuan ramai.
peniaganya orang siam.
pekerjanya orang siam.
cakap pun cakap siam.
cakap melayu, pun pelat siam.
jauh2 datang jemput rezeki di bumi malaya.
kat siam, dah jadi jutawan..
nak jadi jutawan, mesti lakukan pengorbanan.
aku tahu, dia berniaga kat sini.
tinggalkan anak2 kat siam.
itulah pengorbanan yang mesti dilakukan.
kalau x sanggup lakukan pengorbanan jgn cakap soal nak jadi kaya.
jumpa anak2 mungkin 1 bulan 1 kali sahaja. itu kalau balik.
kalau x, mungkin 2,3 bulan sekali.

Dari situ,
ke USJ 9 pulak.
urusan dokumen.
nak hantar ke CIMB.
harap2 sempat utksales bulan ini.
kalau x banyak halangan akan muncul.
lambat, x jadi masuk, bila dah sejuk.
duit masuk,xjadi masuk, bila dah sejuk.

sebelum sampai ke sana, singgah dulu kat tol usj.
pejabat tag & go. isi kad dgn rebat tol.
x pernah ambil. terkejut juga. ada RM609.00.
banyak tu. boleh tahan lama jugok kot.
syukur. save juga bajet tol bulan depan.

dah selesai.
balik rumah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable