Jom Follow

Ahad, 30 Oktober 2011

Beratnya Aku!!!!!T


wow!
ini sudah lebih.
dah berat sgt.
dah cecah 100 kg.
masih x sedar lagi ke?
masih x kesah lagi ke?
masih nak melantak lagi ke?
masih nak makan tidur saje ke?
masih nak santai2 lagi ke?
masih x nak exercise ke?
hi!hi!hi!.

byk penyakit kalu masih dok gitu.
mati cepat tu, kalau x mati pun dok sakit2 buat apa hidup.
kelak menyusahkan orang.
hi!hi!hi!.

kan diabetis. kan sakit jantung. kan darah tinggi...kan!kan!kan!
kena buat sesuatu. kena buat tindakan. kena buat perubahan.

sekadar 'kena', nak buat apa.
sekadar 'kena', apa pun x jadi.

mesti dah sekarang.
'kena' tu 20 tahun dulu bro.....

lepas ni 'kalau' pulak akan muncul.
kalau dulu aku exercise.
kalau dulu aku exercise.
x lah sakit begini..hi!hi!hi!

Berat sape la ni...




Taman Bukit Jalil

wow!
kat mana tu.
cantik nampak.
menarik tertarik.
boleh gi jogging kat situ.
boleh berlari ke seberat itu.
hi!hi!hi!
setakat jalan laju tu boleh la.
pagi ke petang ke tengahari ke.
baru sihat sikit.
biarlah turun berat badan tu.
nanti macam badak air pulak.
x mustahil, kalau masih kekalkan gaya hidup seperti hari ini.
gaya hidup makan banyak.....
roti kosong sampai 3.
nasi belauk sampai 2 bungkus.
masa free byk. malas pun banyak.
apa pun x jadi.
berubah la, sebelum terlambat.
berubah sebelum parah.

kalau dah mula exercise tu tahniah la.
buat lah betul2, jgn sekerat jalan je.
2,3 hari, berhenti.
2,3 minggu, berhenti.
2,3 bulan, berhenti.
2,3 tahun, berhenti.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable