Jom Follow

Rabu, 12 Oktober 2011

Semalam; Kelas BOOOOOOOOOOOOm

Sahabat Blog.
Sahabat Biz.

Seperti yg aku war2kan pasal kelas.
Syukur berjalan dengan lancar.
Berjalan seperti yang dijadualkan.
Berjalan seperti yang dirancangkan.

Kehadiran yang semakin bertambah.
Kehadiran prospek semakin bertambah.
Leader2 juga semakin ramai.

Mereka yang setia hadirkan diri.
Tahniah. Anda berada dilandasan yang betul.
Cdm Syed Huzair. Semakin ganah. Semakin petah bicaranya. Semakin dalam tusukan kata2nya. Semalam ditugaskan utk awal bicara. 7 faktor kejayaan dan kenapa perlu memilih akademi taipan181 sebagai wadah menuju ke zon kejayaan.

Abdul Hamid. Rakan niga Ddm Azhar.

Danny. Rakan niaga Ddm Azhar.

Cdm Jai bersama permata baru akademi taipan181. Sm Hayati. Bakal Dsm bulan ini. Dari PD datang kelas. Perempuan pulak tu. Hebat!hebat!hebat!Berani!Berani!Berani!Orang berani, baru berjaya. Aku pun semalam baru jumpa. Sebelum hanya baca fb je, pasal Cdm Jai selalu ke PD. Bina rangkaiannya kat sana. Kalau inilah semangat yang dimiliki oleh Sm Hayati, x mustahil akan menggengam kejayaan bersama AkademiTaipan181, dengan syarat tak berhenti buat.
Semalam juga, sempat aku sembang2 dgn Ddm Azhar bersama geng2nya.
panjang lebar juga aku cakap. bukan apa, sekadar berkongsi perjalanan lalu,
utk dijadikan sedikit panduan dalam mengharungi liku dan jeram menuju zon kejayaan.
perjalanannya ada hitam dan ada cerah. tak boleh nak elak. mesti kena tempuh. mesti kena redah.
baru boleh capai kejayaan seperti mana yg diidam2kan.
kita juga mesti terima realiti. bukannya ideal sahaja.
kena terima hakikat, 1 yang kata 'yes',
mungkin kita telah jumpa 5,6 'no'.

kos sara hidup semakin meningkat.
dah x boleh harapkan gaji semata2.
kena buat sesuatu utk tampung peningkatan kos.
kalau x hidup, semakin susah dan terhimpit.

kata2 yg mengusik kita.
kata2 yg mencucuk kita.
kata2 yg melukai kita.
itu biasa. cuma kena kebal.
kena lawan mereka, dgn buktikan kejayaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable