Jom Follow

Ahad, 16 Oktober 2011

Pitis; Booooooooooooom.


wah!wah!wah!

aku happy.
aku suka.
aku enjoy.
aku ceria.
aku gembira.
tak tahu kenapa?
tiba2 je seronok.
tiba2 je sukacita.
tiba2 je hilang dukacita.
tiba2 je hilang lara.
seronok.
happy.
suka,
enjoy.
mesti ada sesuatu yang hebat akan terjadi.
sesuatu yang menakjubkan akan muncul dalam hidup.
sesuatu yang indah bakal tiba.

pelik tapi benar.
seronok tiba2 dtg.
semangat tiba2 datang.
ghairah tiba2 datang.
duit nak masuk.
pitis nak mari.

ha!ha!ha!
pasal duit.
pasal pitis.
pasal dollar.
pasal rupiah.
memang duit nak masuk.
mata duitan.!!!
ya!ya!ya! aku mata duitan.
aku gila duit.
aku gila pitis.


kaki baru, dah byk tumbuh.
kaki baru, dah byk dtg.
kaki baru, dah byk segar.

kena jaga.
kena baja.
kena siram.

kaki baru, akan menerjah awan.
kaki baru, akan jadi idola baru.
kaki baru, akan meletop.
kaki baru, suntik smgt kerja.
kaki baru, beri inspirasi utk terus bekerja.

mana boleh berduka, kalau nak besar berniaga.
mana boleh bersedih, kalau mahu meniaga kembang.
mana boleh bad mood, kalau mahu group kukuh.


kena suka duit, baru duit masuk.
kena suka duit, baru duit mari.
kena suka duit, baru duit come in.....
duit!duit!duit!
aku suka. aku gile.

duit bayar hutang.
duit bayar bil2
duit bayar yuran sekolah anak.
duit bayar rumah.
duit bayar keta.
duit bayar maid.
duit bayar gaji pekerja.
duit bayar gaji diri sendiri.
duit bagi mak bapak.
duit bagi beli buku.
duit buat makan/minum.
duit buat berderat.
duit utk sedeqah.
duit buat bertunang.
duit buat kahwin.
duit anak nak kahwin.
duit anak nak ke U.


byk pakai duit dlm hidup.
kena duit byk. kena duit berkepul2.
kena suka duit. kena gile duit.

apa 2 pun perlu duit.
keluar rumah je perlukan duit.
ckp bila x pakai duit.
setiap jam, pasti duit keluar.
nak keluar macamana, kalau dlm x ada duit.

ha!ha!ha!
duit. duit.
oh duit. oh duit.

x boleh x ada duit.
jadi kerajaan  kena byk duit.
kalau x, projek x leh buat.

nak buat Hudud pun perlu pakai duit.
nak kumpul ramai2 kat stadium perlukan duit.
nak buat buat penerangan pasal hudud pun pakai duit.
nak bayar hakim pun pakai duit.
nak bayar penguatkuasa pun pakai duit.
ha!ha!ha! sape cakap x perlu duit.
nak tegakkan agama pun perlu duit ma....
nak jadi calon pilihanraya pun perlu duit.
nak menang pilihanraya perlu duit.
kalau x, masakan ada tabung pilihanraya.
panggil Ustaz Azhar pun, kutip duit.
buat apa duit?
x payah ckp. ada duit tahulah apa nak buat.

1977 Ipoh Chicken Rice. Kedai baru. Kedai makan baru. depan CIMB Bank. dah byk x buka dan tutup. x ini, berapa lama akan kekal. Nak renovation. perlukan pitis. bukan sikit broooo. x kurang RM100,000. nak kaya kena berniaga. 9/10 punca rezeki dari perniagaan. kenapa org islam takut nak berniaga. kenapa? x ada modal. padahal berniaga kedai makan kat KL ni dah dekat2 wajib bagi orang Islam. x  byk kedai makan yang halalnya x diragui. yg byk kedai makan yang dikendalikan oleh orang bukan islam. status halalnya meragukan.

Semalam punya tempat menunggu. tunggu apa broooo. tunggu cdm kartini buat demo. aku, duk, baca paper ditemani dgn J.Co. Yourt. sejak 2 menjak. demo semakin ligat. semakin x menang tangan. macam dulu2 balik. awal2 berniaga. sana panggil. sini panggil. sana tunggu, sini tunggu. sana calll. sini calll. mana mau pegi. mana kena dulu. kena susun jadual. baru x terlepas demo. demo, mahal harganya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable