Jom Follow

Isnin, 28 Februari 2011

Mac!


Selamat.
salam perjuangan.
salam kemenangan.

Beberapa jam lagi tinggal bulan Feb. Mentari Mac pula akan tiba. bersedia atau tidak, kita tetap akan laluinya. suka atau tidak suka. happy atau duka. kita tak mampu sekat masa berlalu. Mac! Mac!Mac!
 
Ramai juga yang kurang happy dengan prestasi bulan feb. Banyak yang sangkut, tang dana. kalau tak, pastilah boom sakan. senyum lebar gamoknya. boleh settle beberapa yang dah tertunggak tu. kalau ada cash masih sempat lagi. boleh masuk lagi. boleh punch lagi. boleh buka bill. 

dah kena bawa ke bulan mac pulak. lagi boom. lagi banyak. lagi hebat. kerja awal. kerja cepat. kerja pantas. lagi meletup. dah tak ada alasan lagi. dah bulan mac. meniaga sepatut dah meroket. meniaga sepatutnya dah meluncur laju. kalau belum laju, buat sesuatu. kena ubah cara. ubah strategi. kena ubah cara cakap.

Mac!Mac!Mac!
kami tunggu, penuh pengharapan. tiada lagi tangguh-tangguh kerja. tiada lagi alasan. kerja dan buat. bina meniaga. jayakan rakan niaga seramai mungkin. meniaga masih boleh pegi lagi, kecuali yang malas. kecuali yang mengalah awal. kecuali yang gulung tikar awal. Mac, 100% meningkat. sekali ganda naik.

mac!mac!
kelas kembali meriah. suasana dah ok. kalau tak ok, diri kita je. syarikat dah selalu ok. upline dah sentiasa ok....jangan kisah dengan cakap-cakap orang gagal. jangan kisah dengan cakap-cakap orang negatif. jangan kisah dengan cakap-cakap orang kecewa. jangan kisah dengan cakap-cakap orang mengalah awal.

selalu ingat. kita berkongsi kejayaan. kerja kita jayakan seramai mungkin orang. cukupkan yang tak cukup. tambahkan yang kurang. baikkan yang baik. warna-warnikan kehidupan orang lain. tak dinafikan ada yang gagal. tak dinafikan ada yang kecundang. tak dinafikan ada yang bungkus. tapi tak kurang juga yang berjaya dan terus cipta kejayaan. kaji dulu kenapa gagal. kaji dulu kenapa kecundang awal. apa yang sentiasa terjadi, gagal adalah disebabkan oleh attitud diri sendiri. bukan pasal orang lain. kena proaktif, baru boleh berjaya....

2 ulasan:

  1. mac terlalu indah bg kak t..10 mac 2006 kak t melepaskan jawatan 24jam krn pilih ntk meniaga bersama taipan181..pilihan tepat segalanya terbukti manis belaka ntk dikenang..mac 2011, rekod peribadi akan kuciptakan..akan lahir DDM bru dr rakaniaga ku...JD X JD PASTI JD...DDM NAB..

    BalasPadam
  2. jom kt buktikan bersama.
    kt bina kembali kejayaan.

    BalasPadam

Powered By Blogger