Jom Follow

Jumaat, 18 Februari 2011

Gah kembali..

Bertemu lagi hari ini. harap semua sihat dan masih berada dilandasan menuju impian. hanya kita yang tahu, sejauh mana lagi impian kita tersebut. ada berapa lagi impian yang belum tercapai. ada lagi impian yang sedang dilakarkan. setiap impian tersebut boleh kita miliki, cuma kengkangan masa je.
kita mesti jelas arah mana nak tuju. kita mesti tahu, bagaimana nak capainya. adakah kerja kita sekarang, mampu bawa kita capai impian. kalau tak, kena buat sesuatu. jangan peluk tubuh. impian tak akan datang sendiri. mungkin kita perlu buat kerja-kerja sampingan untuk menuju destinasi tersebut. mungkin juga kita perlu tukar kerjaya. mungkin perlu berhijrah keluar negara. mesti sanggup lakukan pengorbanan.

dunia mlm, lagi perlu impian. sepatutnya impian ini telah tertanam dalam diri. buat mlm, hanya nak cepat sampai je. tapi apa yang berlaku, impian dilakarkan setelah menyertai mlm. impian tak kuat. impian cepat luntur. impian cepat tercuri. impian cepat musnah dek cabaran mendatang.

impian aku masih jelas. nak jayakan rakan kongsi. ramai-ramai boleh ubah kehidupan. masing-masing punyai pendapatan cecah 5 angka setiap bulan. walaupun ramai yang dok kata taipan dah mati. walaupun ramai yang dok cakap, taipan dah tak meniaga. ada yang dok cakap taipan senyap joo. itu semua cakap orang kecewa. itu cakap orang yang dah tak meniaga.

padahal masih panas. masih sibuk dengan aktiviti. masih sibuk dengan demo. masih sibuk dengan kerja. baru lepas, NDS Penang. Nur Wanita setiap minggu ada. dan banyak lagi akan menyusul lepas ni. dah tak bersama taipan, jangan pulak kata taipan dah tak berniaga.



masih panas. masih bertenaga. masih membara. caka-cakap orang silap. kita sedang meniaga. sedang booom kembali. mula nampak hasil. jangan terkejut. taipan gah kembali.

maaf nak menulis tak selesa. ada masalah dengan tangan. cubaan. cabaran...

3 ulasan:

  1. kenapa ngan tangan tu che din? harap tak der apa2 ye... cepat sembuh deh...

    BalasPadam
  2. positif mentor hebat..jatuh basikal..sales taipan NAIKNAIKNAIKNAIKNAIKNAIKNAIKNAIK...........

    BalasPadam

Powered By Blogger