Jom Follow

Khamis, 17 Februari 2011

Komitmen.

salam.
selamat pagi.

harap semuanya selamat. belum tidur. tunggu bola. malam masih muda. dok minum-minum kat kedai mamak. borak-borak. macam-macam hal. hal indah-indah dan hal yang mendukacitakan. ada yang dok berfb. ada yang dok mengelamun je, tengok bulan. kira bintang. nak tidur, belum mengantuk. ada dok putar-putar di downtown mana-mana. tapi esok kerja. tidur dulu. esok lambat gi kerja. punch card merah pulak. bos bising. bagi yang kerja sendiri, ok tak ada masalah. gi pukul berapa, balik pukul berapa tak ada masalah. terutamanya orang meniaga mlm. nak gi mana, opis tak ada. keluar kalau ada appt je. tak ada tak payah keluar. call prospek je dulu.

jadual kerja ikut diri sendiri. ikut suka aku. ISA. tapi mana boleh tak ada appt. mesti buat juga appt paling kurang 1 sehari. kalau lebih, lagi baik. tak ada appt, tak ada meniaga. tak ada meniaga, fulus tak masuk. kerja,kerja, kerja. ada yang tak menang tangan appt. sana ajak, sini mintak. mana satu mau pegi. tak pegi kan merajuk. tak nak meniaga. putus kawan?????keluar pagi, balik pagi. ada yang keluar, jiran sedang tidur, balik pun jiran dah tidur.

aku juga belum tidur. balik dari meeting komiti. berkira-kira nak tunggu bola. semalam dah tunggu. silap pasukan pulak.harap pagi ni yang aku tunggu-tunggu main. meeting tadi bincang pasal meniaga. macamana meniaga nak besar. apa aktiviti yang patut akademi buat. apa ilmu yang patut ada pada rakan kongsi, untuk tolak ini meniaga. siapa motivator patut panggil, untuk bakar warga akademi. biar meniaga lebih meletup. biar duplikasi lebih cepat jadi. jadi lebih berani. sentiasa positif. semua komiti hadir. semua beri pandangan berguna. semua ada pengalaman. dah lama meniaga. bincang bagaimana nak buat, biar semua network bekerja, bukan cdm je yang giler buat. 

muka ceria. muka gembira. muka happy semua komiti. dah dapat solusinya. harap solusi bisa selesai kemelut. sales naik,tapi belum betul-betul boom. mana silapnya. komiti mesti kuat, baru akademi kuat. komiti beri komitmen, baru network beri  komitmen lebih. segala-galanya bermula dengan komiti. mesti tunjuka teladan yang baik. kelas tak pernah miss. datang kelas awal. setiap hari ada demo. kelas, bawa prospek baru. komiti kena tunjuk. bukan arah-arah je. meniaga ni, meniaga buat. meniaga kena buat, baru jadi.bukan meniaga harap terjadi sendiri.
safira club? penuh sesak?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger