Jom Follow

Sabtu, 26 Februari 2011

Aku pun turun...


selamat pagi.
selamat perjuagan.

di mana anda. dah sampai KL?dalam perjalanan menuju KL? belum bertolak pun ada. apa-apa pun tahniah. sudi hadir ke majlis malam ini. sekali dalam setahun. dsm dan ddm diraikan. kat luar sana, jarang dapat penghargaan seperti malam ini.  berpuluh tahun bekerja, sukar nak rasai dihargai dan dirai semeriah malam ini. anda diraikan dalam majlis gilang gemilang, dihadapan ribuan orang. anda jadi idola mereka. rasai diri anda begitu berharga pada syarikat. siapa anda. apa latarbelakang anda. setakat mana pendidikan anda. anda tetap juara dan kekal hebat dimata kami semua.

tiket dah habis. awal-awal tak nak. bila hujung-hujung begini, ramai pulak yang nak hadir. maaf. nak datang, pastikan awal-awal dapatkan tiket. jangan pulak asyik tak tahu. tunggu dulu. bagi tahu kemudian. nak tengok jadual dulu. keputusan mesti cepat. kan dah kata mlm ni adalah kerjaya seumur hidup. mlm adalah kerjaya pilihan. nak meniaga mlm sampai mati. utamakan agenda meniaga, dari lain-lain hal. jangan salah pilih keutamaan. kecuali antara hidup atau mati.

salah siapa? kita yang salah. main-main. lambat-lambat.  orang lain beli awal-awal. orang lain sediakan duit awal-awal. orang lain dah bersedia awal-awal. orang lain dah bertekad dan nekad apa-apa program syarikat aku mesti hadir. kita... tunggu dulu. income besar baru nak gi. meniaga menjadi-jadi baru nak nampakkan muka. itu silap bro.. datang dulu, income baru naik. datang dulu, meniaga baru menjadi-jadi. datang bukan sekadar makan. tapi dapat motivasi. dapat inspirasi. dapat suntikan semangat. tengok ramainya orang berjaya dengan mlm. seretan kereta mewah, orang buat mlm. dengar motivasi dari motivator tersohor. kalau sekadar makan aku pun malas. tap terlalu banyak faedahnya yang aku boleh capai. aku dah wajibkan diri aku hadir malam ini. aku tolak undangan ke hi tea petang ini, semata-mata Diamond Nite. padahal ke sana, sekurang-sekurangnya dapat member baru. dapat prospek baru. tapi DN tetap penting. aku tahu, semangat berkobar lepas DN. Lagi besar aku punya meniaga. lagi booom lepas itu.

malam ini untuk kita semua. sepatutnya kita bergembira. sepatutnya kita seronok. sepatutnya kita ternanti-nanti. sepatutnya kita dah bersedia. bukannya 'alamak diamond nite lagi'

orang sabah turun.
orang sarawak turun.
orang johor turun,.
orang melaka turun.
orang N9 turun.
orang KL turun
orang selangor turun.
orang perak turun.
orang penang turun
orang kedah turun.
orang perlis turun.
orang kelantan turun.
orang terenganu turun
orang pahang turun.

pengedar 3% turun.
pengedar 6% turun.
pengedar 9% turun.
pengedar 12% turun.
pengedar 15% turun
pengedar 18% turun.
sm turun
ssm turun
dsm turun
ddm turun
cdm turun.
paling penting aku mesti turun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger