Jom Follow

Sabtu, 18 Mei 2013

Pok Pek Sabtu.

Assalamualaikum.
Salam 1Malaysia.
Selamat Bercuti.

Hari sabtu. Ramai cuti. Tapi ada juga yang terpaksa kerja. Ada juga yang pilih tidak cuti dengan hadiri kelas-kelas. Kelas memasak. Kelas MLM. Kelas Unit Trust. Kelas Takaful. Kelas Muzik. Kelas Teater. Kelas Penulisan. Kelas FB. Kelas blog. Kelas Make up. Macam-macam kelas lagilah. Tak payahlah tulis semua. Hadir kelas-kelas untuk tambah ilmu dan kemahiran serta berguna untuk masa depan. Boleh bantu tambah income tepi. Bila dah ok, boleh jadi income utama.

Seperti biasa, buat pemain MLM. Hari sabtu, hari yang ditunggu-tunggu. Boleh bergerak lebih jauh.. Boleh bergerak melewati sempadan negeri. Boleh bergerak ke negeri-negeri lain. Boleh berbisnis gile-gile. Boleh bawa anak-anak sekali. Mungkin bermalam di luar kawasan. Ada yang dah sampai Sabah. Ada yang dah sampai Kelantan. Ada yang dah sampai Perlis. Ada yang dah sampai Terengganu. Ada yang dah sampai Pahang. Bertebaran seluruh negara. 

bvsm. Semalam ada road show di Kuantan. Malam ini pula ada di Kota Bahru. Itu yang ramai turun Kelantan. Bawa diri & rakan niaga & bakal prospek ke Road show malam ini. In shaa Allah siapa yang hadir, pasti akan join. Kalau tak join sekali pun, akan beli bvsm untuk kegunaan sendiri.

Aku sepatut balik Klate. Tapi tak jadi. Ada kenduri kat Bechah Kelubi, sempena kemenangan di DUN Chetok. Tak pernah meraikannya. Tapi tahun 2013, rasa nak raikan mereka yang berusaha siang malam untuk menang. Aku dok KL. Bakti aku hanyalah balik mengundi di SK Bechah Kelubi. Selain itu doa.

Kereta dah siap. Dah boleh drive. Habis RM10,700. huhuhu. Dari sembang-sembang dengan orang bengkel. Kereta aku tu, masih ada lagi yang kena buat. Tapi masih ok. Masih boleh jalan lagi. Nanti tak boleh. Terkapsa buat. Gear box yang menakutkan aku. Berapa RM pula akan kena. Tak jadi lagi. Usah dok pikir. Kacau minda pula.

Lepas ambil kereta di bengkel Puchong Perdana. Berdesup aku ke SMO Bookstore. Buru buku. Sejam juga aku berada di SMO Bookstore. Sebuah sudah cukup. Sebelum balik.Aku singgah dulu di kedai jual majalah. Dewan Sastera ada di situ. Gembiranya. Tak payah gi lain lagi. Kalau di sini ada. Senang proses pencarian untuk bulan-bulan mendatang.

Semalam. Layan bola. Final Piala Raja Sepanyol. Real Madrid vs Atleteco Madrid. Betuk ke betul aku punya eja. Real Madrid tewas 1-2, perlawanan berlanjutan sehingga ke masa tambahan. Fokus, Konsisten dan Team work cukup-cukup penting kalau mahu menang. Peluang Real Madrid banyak, tapi ketangkasan goli lawan menakjubkan. Ronaldo kena kad merah. 

Sarapan hari ini. Nasi dagang. Gulai ikan + gulai telur itik. Membedal, tapi tak banyak sangat. Semalam punya isian masih penuh. hihihi.

Korea destinasi melancong. Tak jadi ke Shanghai. Ada wabak. Trip tak boleh tunda. Kena buat juga. Kalau tunda, nanti bertindih pula dengan trip lain. Lagi susah nak settle. Lebih baik buat juga dengan tempat yang lain. 2008 dah ke sana. 

Permintaan terhadap bvsm cukup tinggi. Laris macam goreng pisang. Tak pernah aku jumpa produk sepanas ini permintaannya. Oline ok. offline pun ok. 

 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger