Jom Follow

Khamis, 23 Mei 2013

Kelas Oh Kelas!

Assalamualaikum.
Salam 1Malaysia.
Salam Rabu.
 
 
Aku masih hidup. Aku masih ada. Aku masih ada idea. Aku masih menulis. Aku masih mencatat. Semalam je tak post entri baru. Bukan masalah aku. Aku dah siap. Awal lagi. Tapi P1 aku sikit masalah. Tak menjadi semalam.

Hari ini, P1 dah ok. Berfungsi macam biasa. Boleh guna, walaupun tak berdesup macam peluru. Boleh buat kerja-kerja yang tertangguh semalam. Semalam aku stress gile. Tapi pikir-pikir mesti ada kebaikannya.

Semalam, Selasa. Kelas tetap berjalan macam biasa. Mereka yang hadir pun tak kurang. Kemeriahan tetap mantain. Orang baru ada. Orang lama pun ada. Tak semua orang lama ada. Mungkin ada demo. Mungkin ada hal-hal yang tak dapat dielak. Mungkin berada di luar kawasan.

Semalam kami sampai lebih awal dari biasa. Ng belum buka. Agenda lain dululah. Makan dulu. hihihi. Restoran Cina Al Munawarah. Cdm Asiah bersama dua rakan niaganya dari Kuantan pun ada. Teruja. Dari Kuantan sanggup turun KL, lepas kerja. Perempuan pulak tu. Turun KL, ikuti kelas ATM dan esok meeting kerja di Putrajaya. Alang-alang sampai stokis, ambil sekali bvsm. Aku dengar baru je transfer RM 40K. Wow! Banyak tu. Nak berjaya perlukan keberanian. Berani pun kena timbang sepenuhnya dulu.
Sempat berguru tu. Itulah untungnya sampai awal. Dapat permata-permata dari upline.

Dari sembang-sembang dengan mereka. Aku pasti. Mereka boleh berjaya. Mereka boleh jadi Cdm. Mereka boleh bina network besar. Mereka boleh jana income. Mereka tahan cabaran. Itu pandangan awal aku. Nak tahu. Kena tengok gerak kerja mereka seterusnya.

Buat pengukuhan. Laptop tak ada. Tak tahu, tak ada. Kalau tahu, tak ada. Aku akan bawa. Tapi sebagai leader mesti cepat buat keputusan. Terus tukar plan. Buat kelas pengukuhan sahaja. Ok pun. Ramai yang seronok. Seronok dapat permata dari Cdm Kartini.

Aku buat apa semalam. Buat apa lagi kalau tak baca buku. Dah minat aku gitu. Dari dulu lagi gitu. Aku rasa amat rugi kalau tak baca buku. Nak masuk kelas pun terasa rugi. Dua jam dalam kelas. Kalau menelaah buku dah berapa muka surat aku dah habis. Lagi satu Cdm Kartini dah involve dengan kelas. Jadi aku tak payah menyebuk. Aku yakin dengan Cdm Kartini. Boleh handle punya.
Haji Nasir. 6 bvsm. Cukup ke tu?

Wow! Ini untuk 4 bvsm. Ketika ini Haji Nasir ke bank. Cucuk duit, nak tambah lagi 2 bvsm. 4 bvsm tak berapa nak cukup, kalau ikut iklim bisnis bvsm hari ini. Kena lebih. Baru sedap nak share.

Haji Nasir...urus pembelian bvsm. Tambah stok dan permintaan bertambah. Bila customer nak je, terus boleh bagi.
Semalam juga. Sempat sembang dengan Haji Nasir. Pasal photoshop. Pasal Pages. Pasal JTX1000. Pasal kerja. Pasal Global Ikhwan.

Semalam Haji Nasir ambil JTX1000 dan bvsm. Lain-lain ada juga yang ambil bvsm. Kami pun ambil 10 bvsm. Rakan niaga Cdm Asiah dari Kuantan juga ambil 10 bvsm. BBplus pun laku semalam. Tapi tak ambil foto mereka.

Usai semua urusan. Aku balik. Rehat & tidur dengan lenanya.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger