Jom Follow

Rabu, 20 Mac 2013

Paris Hari Ke-2: Seine River

Hari ke-2. Aku di Kota Paris. Lepas breakfast, kami di bawa menyusuri Sungai Seine,menikmati pemandangan indah kiri kanan Sungai Seine. Sungai Seine mengalir di tengah Kota Paris. Panjangnya 776 km. Terdapat 37 jambatan yang melintasi Sungai Seine. Ada untuk kereta. Ada untuk kenderaan berat dan ada untuk pejalan kaki.

Harga tiket? Tak tahu. Travel agent dah settle. Kami naik je. Sebelum, naik, bergambar dulu. Pukul banyak-banyak gambar. Belum tentu datang lagi ke sini.

Jom tengok keseronokan sepanjang menyusuri Sungai Seine. Maaf terlalu banyak foto yang aku upload. Sayang nak buang. Semuanya penting bagi aku. Mula naik, sampai turun. Tak habis-habis bergambar.
Suasana jeti. Bukan kami je, ramai sangat.

Cdm Kartini turun dari bas.

Turun je, sibuk snap situ sini.


Bergambar ramai-ramai buat kenangan.


Seronok tak terkata, bila effiel tower berdiri kat belakang tu.hihi

Wow! Aku & Effiel Tower.

Gaya Cdm Kartini, spek hitam bro...


Cdm Kartini & Cdm Roshila.

Wow! Jeti Sungai Seine.

Wow! Jeti Sungai Seine

Upline & downline. Kawan sejak kecik.

Wow! Cari sudut paling menarik.

Wow! Macam nak terbang tu.

Wow! sampai baring, nak cari sudut tercantik.

Beratur naik bot.

Beratur naik bot.

Beratur naik bot.

Atas bot, cari tempat duduk baik punya. Tapi tak duduk pun. Masing-masing sibuk bergambar.

Wow! Mereka dah mula.






Semakin jauh tinggalkan Effiel Tower.


Fokus jangan tak fokus.








Pakat dok tengok ggapo.







Wow! Pasangan panas.


























Wow! Pasangan hangat.





Effiel Tower.

Wow!
Wow! Menakjubkan. 45 minit menyusuri Sungai Seine dengan bot. Menyusuri Singai Seine menjadi wajib, bagi pelancong ke Kota Paris. Dengan menyusuri sungai ini, kita dihidangkan dengan sejarah Kota Paris. 2007 datang Paris dah naik. 2013 datang, naik lagi bot. Ini menandakan kepentingannya Sungai Seine.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable