Jom Follow

Rabu, 27 Mac 2013

Buat Je!

Selamat pagi. Rabu telah tiba. Mahu tak mahu rabu tetap muncul. Matikan jarum jam sekalipun. Rabu tetap tiba. Pecahkan jam di rumah anda sekali pun rabu tetap mari. Tidur tak bangun-bangun, rabu tetap muncul.

Pagi ini. Sikit je nak share. Why people fail in MLM. Kata tak ada gagal. Cuma belum jadi. Betul tu. Tapi kalau tak berhenti buat. Gagal bila berhenti buat. Gagal bila dah tutup buku. Gagal bila hati dah tertutup pada biz mlm.

Sepanjang aku berbiz. Gagal bila tak buat. Itu je. Selagi dok buat, selagi itu tak gagal. Banyak sebab tak buat. Tapi kat sini, tak payah hurai sebab musabab tak buat.

Bila tak tak buat. Penyebabnya datang dari diri sendiri. Bukan datang dari orang lain. Bukan dari upline. Bukan dari downline. Bukan dari sideline. Gagal pilihan sendiri.

Biz ini biz kita. Kita buat kita dapat. Senangkan. Tak puas hati dengan upline. Cari upline atas lagi. Kalau upline atas lagi tu tak boleh bantu, cari upline atas atas lagi. Asalkan jangan berhenti. Ada juga yang berjaya, tak bersama upline pun. Jadi apa pelik. Buat dan terus buat. Menjadi akhirnya.

Fokus pada biz. Jangan fokus pada upline. Ni tidak, asyik dok semak kerja upline je. Upline bantu sape. Upline buat biz ke. Upline ada kaki lain lagi ke. Berapa income upline. Tak payah. Menyusahkan kita je. Lebih baik buat kerja kita dan jaga group kita. Jangan terperangkap dengan main hati, terutamanya dengan upline.

Jangan berhenti. Apa pun cabaran datang. Kalau dah nampak biz ini boleh bawa sinar. Pedulikan cabaran. Tempuh saja. Terus buat. Menjadi akhirnya. Bila nak jadi. Terpulang pada usaha.

Buat je. Buat je. Buat je. Buat je. Buat je. 

Kami buat tak berhenti. Cdm Faridah buat, tak berhenti. Cdm Kuyah tak berhenti. Cdm Siti Rohani tak berhenti buat. Cdm Ah Hock tak berhenti buat, Kenapa kita nak berhenti buat.



2 ulasan:

  1. Selagi hidup..selagi itu kami punyai IMPIAN..
    IMPIAN ingin Punyai EMPAYAR perniagaan Seluruh Dunia..
    50Billion market Bio Velocity ready menanti..
    Dunia belum kiamat, Kita belum mati SO..
    KITA BUAT JE SAMPAI JADI..
    TERIMA KASIH ALLAH..

    BalasPadam
  2. Wow! Amat positif. Nak kerja selama mana itu pilihan sendiri.

    BalasPadam

Sociable