Jom Follow

Ahad, 31 Mac 2013

Kacang Pool Haji, Terbaeek.

Wow! Petang-petang macam ni. Mendung je. Nak hujan, tapi macam tak jadi pulak. Sedapnya kalu ada ubi rebus. Makan goreng pisang sambil2 minum kopi. Nok-nok atas jemore.

Rojak pun ok. Laksa pun boleh. ABC pun molek. Tapi bagi orang Johor. Pekena Roti & Kacang Pool. Adus sedap bedo'oh. Minggu lepas kami gi Johor. Sampai 2 kali kami kunjungi gerai kacang pool ni.

Kami ajak abang & anak buah. Kami nak gi sendiri, tak tahu kat mana. Cuma aku ingat-ingat pernah gi situ. Tak jauh dengan bomba. Itu je yang aku tahu.

Abang & anak buah pun tak pernah gi. Tapi mereka tahu. Jadi mudah je sampai sana. Cdm Kartini & Aiman tak pernah cuba lagi. Cdm Kartini, dengar orang dok cakap, kacang pool ni sedap. Itu kali pertama kami gi. Kali kedua pula, lepas LEGOLAND. WOO! Makan ketika kelaparan. Nikmat sungguh.


Roti cicah kacang pool. Tengok ini pun dah terliur. Siap ada telur mata lagi. Tengok roti tu, lain dari yang lain. Tak cukup satu, boleh minta lagi. Asalkan jangan malu. Satu set RM 4 sahaja.
Ni dia alamatnya. Salin jangan tak salin. Mana tahu, nak pi pekena kacang pool. Hj Kacang Pool ni paling sedap dan paling popular di JB.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable