Jom Follow

Rabu, 6 Mac 2013

BVSM Semakin Pelik.

Tunggu Cdm Kartini demo. Sempat juga menulis. Tulis apa yang aku nak tulis. Tulis apa yang aku nampak. Tulis apa yang aku pikir. Tulis apa yang aku rasa.

Tak membaca. Aku menulis. Dua benda yang aku suka. Dalam setahun dua ni, hari-hari menulis. Asah skill. Ada je idea nak tulis.  Kalau 1 hari tak menulis. Esok dah kurang tajam nak menulis.

Awal-awal dulu terpikir juga. Ada ke orang baca. Aku ni bukan pandai sangat pun menulis. Bukan ada nama pun. Bukan ada buku pun. Tapi aku nekad menulis. Dah minat. Dah suka. Tunggang tebalik, aku tetap menulis.

Aku menulis, bukan untuk orang. Tapi untuk kepuasan sendiri. Catatan hidup aku. Catatan hidup aku & isteri. Catatan aku punya keluarga. Catatan aku sepanjang bina biz mlm. Kisah suka duka. Kisah ke hulu, ke hilir. Kisah melancong. Macam-macam lagi. Kelak jadi sejarah hidup. Dok saja-saja baca. Seronok.

Ketika ini, aku dalam kereta. Depan Kolej KPJ Nilai. Lepas baca buku"Global Malaysia Brands". Cdm,Kartini belum habis demo. Jadi sempatlah menulis. Dah 3 kali demo dengan staff sini. 2 x dalam kkolej dan 1 kali di kedai Nik Hasni. Cukup positif. Lagi positif, lepas attend kelas malam tadi. Demo ini pun jam 9.30 am baru set. Kami terus ke sini. Harap prospek hari ini juga positif.
Biz sedang jadi. Tengah rancak. Tengah panas. Cabaran datang.  Barang habis. Join kena tunggu dulu. Kalau tak pasti bulan Mac 13 akan booom. Dah jadi gini. Terbantut sikit. Terutamanya yang sale satu-satu.

Bagi aku senang je. Setiap yang berlaku ada hikhmahnya. Kita boleh marah syarikat. Tapi apakah dengan marah kita tu, terus ada barang. Tidak jugakan. Positif. Positif. Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. Terima dan teruskan aktiviti macam biasa. Jangan biarkan darjah kepanasan turun semula. Bila sejuk nak kembali panas perlukan masa.

Kita kat sini hanya 1 cabaran. Macamana sahabat kita di Sabah, terutamanya di Lahad Datu. Mereka 2 cabaran.  Barang tak ada dan isu pencerobohan. Dah la baru nak panas. Skill belum mantap. Group belum besar. Group beluh kukuh. Terbantut aktiviti biz. Uplinenya bulan ni, tak leh turun. Huhuhuhuhu. Jangan terus sejuk.

Demo tetap rancak. Demo tetap penuh. Kelas tetap panas. Aktiviti biz maintain. Masalah sekejap je. Syarikat sedang atasi. 

Bvsm dah tawan orang malaysia. Dah guna, tak boleh kehilangan lagi. Cabaran bvsm ni pelik sikit. Dulu cabaran, orang tak nak. Orang reject. Tapi kali ini unik sikit. Orang nak, barang tak cukup. Demo je orang nak. Bagi rasa, orang nak. Cerita-cerita je, orang nak. Semakin pelik. Semakin pelik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable