Jom Follow

Khamis, 5 Januari 2012

Sahabat Baik.

sahabat blog.
Restoran Saba menjadi tempat pertemuan 3 sahabat semalam. Aku, Pian dan Mat Kidin. Penghuni rumah sewa Bukit Serdang, semasa belajar di UPM. 1995-1997. Harap2 betul. Aku join mereka lewat setahun.
Tok berapa clear, tapi cukup untuk sekadar kenangan. Sudah lama tak makan-makan gini. Tiba-tiba pagi semalam teringat kawan-kawan lama. Ajak makan malam. Pian datang dari Gombak. Aku dari Puchong. Mat Kidin dari Sri Serdang. Dekat tapi sibuk, susah nak bertemu mata.
Mat Kidin dan Pian. Rancak sembang. Lama tak jumpa. Kali ini 3 keluarga jumpa. Lagi banyak topik yang keluar. Kisah belajar tetap jadi topik utama. Khabar sahabat lama. Tinggal mana?Kerja apa?Anak dah berapa?Anak sulung berapa tahun? Macam-macam keluar. Aku dengan Pian kerja sendiri. Mat Kidin pegawai sains upm.
Aisyah (isteri Mat Kidin) bersama anak ke-2. Anak sulung baru tadika. Lambat dapat zuriat. Selepas 4 tahun baru dapat. Mengajar di sekolah vokasional shah alam.
Cdm Kartini( isteri aku), sebelahnya wife Pian. Aku pun ngok tak tanya nama isteri Pian. Tak apa lain kali aku mesti tanya. 
Pian bersama anak-anaknya. Semalam dia bawa 2 anaknya. Seorang tinggal kat rumah. Anak sulung, tahun ini dah darjah 5. Aku dengan Pian selalu chat. Nak jumpa, tapi masing-masing sibuk. Tapi semalam syukur dapat jumpa. Istimewa lagi Mat Kidin ada sekali. Mat Kidin aku selalu jumpa. Kerja kat UPM. Breakfast boleh jumpa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger