Jom Follow

Jumaat, 13 Januari 2012

Roti Canai Kedai Bangladesh.


Jeng!jeng!jeng!
Semalam nasi lemak.
Pagi ni pulak, roti canai.
Roti canai, melayu yang bikin.
Bukan mamak yang buat.
Dah 2 hari berturut pekena roti canai.
Boleh ganti nasi kot!!!
Lembut! Sedap!

3 roti kosong + roti telur, santapan pagi tadi.

Tengok pun dah terasa sedapnya.
Lembutnya....x sama dengan roti canai kedai mamak.
bila bercampur dengan enzim.
wow!

Kedai pun dekat rumah aku je.
Taman Bukit Kinrara.
Lakinya asal Bangladesh. Isterinya orang Kedah.
Lakinya dah 19 tahun berada kat Malaysia.
Dah dapat IC merah.

Selain kedai makan, mereka ada juga kedai runcit.
Orang luar dah berniaga, kaut semua pelanggan dari Bangledesh dan Myammar.
Petang-petang penuh dengan geng-gengnya minum-minum dan lepak.
Meriah sakan. 

Kedai runcit Indonesia, kaut warga Indo pulak.
Kedai runcit Melayu, nak kaut sape.
Orang Melayu pulak, gi mana-mana kedai, asalkan ok.
Mereka kurang loyal pada kaum.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable