Jom Follow

Rabu, 18 Januari 2012

Buang Ego:

Sahabat biz.

Semakin sibuk. Terlalu sibuk.
Sana call, sini sms, sana minta, sini nak.
pos sana, pos merata-rata.
Ligat 'gile' kutip rezeki untuk diri dan keluarga.
Tak ligat macamana, anak, sekolah swasta.
Bayaran bulanan mengalahkan belajar kat U.
Tak apa asalkan anak dapat pendidikan terbaik.
Berapa pun ibubapa sanggup bayar.
Itu yang ligat sakan, macam lipas kudung.
Guna pelbagai cara, nak kembangkan biz.
Zaman IT, sedikit mudah. Tapi tak boleh harapka IT saja.
Jumpa tetap jumpa prospek. Tak boleh tinggal.

Ini ada satu kes.
Join Akademi Taipan181.
Masih baru, masih panas, masih muda.
Tapi tak datang kelas.
Asyik buat demo sendiri.
Upline pun tak ajak.
Main redah je.
Hello bro!
Sabar dulu.
Anda hebat.
Anda bijak.
Itu semua dalam bidang pekerjaan anda.
Pangkat anda tinggi, itu dalam kerjaya anda.


Tapi kena ingat dalam biz ini,
anda masih baru.
Anda masih 'bayi' lagi.
meniarap dulu,
merangkak,
berdiri, 
berlari,

Belajar dulu. 
Ajak upline tunjuk cara demo dulu.
Ok baru buat sendiri.
Nak berlari ke,
nak terbang ke,
ikut suka hatilah...
Kalau terus buat sendiri.
Tak close, kecewa, frust.
Akhir sekali kata
"MLM tak boleh nak buat,"

Aku dah banyak jumpa.
Orang ego, tak nak ikut cakap upline.
Mengalah awal.
Bukan pasal MLM tak sesuai dengan dia,
tapi pasal ego sendiri.

1 ulasan:

Sociable