Jom Follow

Khamis, 25 April 2013

BVSM Tak Cukup?

Assalamualaikum semua. Aku kembali lagi. Aku muncul lagi. Aku timbul lagi. Aku berkarya lagi. Aku mencatat lagi. Aku menggangu lagi. Semalam awal lagi aku tercokoh di meja kerja. Hari ini lewat sikit. Lepas breakfast kat rumah tadi, aku ke Kedai Rejab. Sambung menelaah, 'Ranjau Sepanjang Jalan.' Syukur, habis sudah. Bacaan kali ke-3. Agar lebih cerah. Lebih tinggi penghayatannya. 

Hari ini. Lewat sikit keluar. Appt pertama jam 12 tengahari. Keluar rumah, lebih kurang jam 11.30 am. Sempat sampai ke tempat appt. Masa tu, orang kerja belum rehat lagi. Jalan tak jem. Aku pun tak pasti. Appt hari ada berapa? 1 atau 2 atau 3. Aku ikut saja. 

Hari ini, kena pergi lagi ke sekolah semalam. Ada lagi yang nak jumpa. Disamping itu juga nak servis customer. Dah miliki bvsm. Dah guna bvsm. Tapi sekarang ni dah tak guna. "panas." katanya. Nak jumpa dan terangkan kenapa panas. Jangan berhenti guna. Panas tu sekejap sahaja. 

Pagi semalam. Pos bvsm ke Kulim. Kawan kena slip disc. Kami syorkan padanya, sebab dah ada testimoni pesakit slip disc. Dua hari pertama, memang sakit. Tapi bila dah masuk hari ke-3, dah boleh solat berdiri. Aku harap, kawan aku ni boleh baik kembali. Seperti sedia kala.

Sempat juga share peluang, dengan adik yang kerja di pejabat pos mini tadi. Nampak macam berminat. Pernah tolong kawannya jual penapis air jenama X. Dah banyak jual tapi kawan tak bagi apa. Jadi cuba jugalah ofer peluang baik ini kepadanya. Tugas kita share peluang. Kalau dia tak nak, kami tak rugi apa-apa. Sekadar buka mulut je. Kalau dia berminat dan nak join, siapa yang untung. Dia juga untung. Untung papat tambah pendapatan tepi selain dari kerja dia sekarang. Dia juga untung dapat bimbingan dari kami. Dia juga bertuah dapat bimbingan dan ilmu dari ATM. 

Biz yang senang. Bis yang mudah. Biz ikut-ikut. Biz terpimpin. Tak tahu, diajar sampai tahu. Tak reti, diretikan. Malu. Dibuangkan malu. Takut. Diberanikan. Tapak-tapak kejayaan telah ada. Perlu ikut sebaik mungkin. Bila dah ikut in shaa Allah akan berjaya. Ikut. Jangan berhenti ikut. Ikut. Jangan konar-konar. Ikut. Jangan banyak melencong. Tapak-tapak tu, telah dibina sejak dulu. Telah terbukti berjaya. 

Selalu terjadi. Ikut sekerat jalan. Berhenti. Ada juga ikut. Bila dah agak jauh, ikut tapak lain pula. Dirasakan tapak tersebut, tapak pintas. Lebih cepat berjaya. Bagi aku, senang je sifirnya. Ikut dulu. Ikut sampai berjaya. Lepas itu, bolehlah cari-cari strategi terkini. Tapi mesti berjaya dahulu. 

BVSM jadi rebutan. Sikit sikit dah ada. Lega. Tapi belum lega sepenuhnya. Permintaan setiap hari bertambah. Tak boleh tahan. Tak boleh sekat. Lama belum bagi, permintaan baru dah ada. hihihihi. Jarang terjadi. Ini menandakan bvsm telah menakluki orang ramai. Ada yang tak boleh terpisah. Kalau bermusafir dan kena bermalam, mesti bawa. Ini kes berat. Ini kes besar. Tapi itulah hakikatnya. Sebab itulah dapat berapa pun, tak akan cukup.
 

 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger