Jom Follow

Isnin, 15 April 2013

aku, bvsm & isnin.

hari isnin. ramai tak berapa suka. kena kerja. setelah dua hari cuti. ada malas. ada yang lambat sampai opis. ada yang punch kadnya merah. ada yang bermuka moyok je. macam-macam muka ada. macam-macam mood kelihatan.

Masa mengajar dulu pun aku begitu. malas yang amat. dah ada perhimpunan. kena pi juga. kena mengajar juga. nak-nak kalau malamnya baru sampai dari outstation. penat belum habis. dah kena kerja. aku betul-betul hormat yang buat biz sakan di hujung minggu, tapi boleh bertenaga ke tempat kerja pada hari isnin. itu dah luar biasa punya orang.

orang biz, macam aku. suka je hari ini. seronok je hari ini. tertunggu-tunggu pulak. boleh jumpa prospek. boleh kutip dokumen. boleh jumpa pegawai bank. boleh ambil bvsm. boleh hantar bvsm. macam-macam kerja boleh buat. macam-macam kerja kena buat. biz mlm pun ada deadline juga. 

pagi tadi hantar baby ke sekolah. balik rumah. santai-santai. update apa yang patut. like pada status sahabat. komen pada status sahabat. baca-baca sikit. tambah ilmu. kongsi ilmu. sekarang ni banyak status-status motivasi terpapar. jadi tak payah belek-belek buku lagi nak cari motivasi. cukup dengan melayari fb.

jam 10 am. keluar. hantar produk. tak jauh. dekat je. sekotak BBplus. ada pv juga. ada bv juga. ada bonus juga. mula dengan sekotak. mana tahu berkotak-kotak dapat lepas ini. produkan molek. hasilnya baik. nanti oder lagi. bukan dia je tapi oder untuk kawan-kawannya sekali. kena positif. baru boleh biz besar. baru boleh lama menego. jumpa pun dah lama dulu. bila call, dia minta BBplus. kalau tak call. tentu tak ada oder. itulah pentingnya follow up. jangan malu nak follow up. orang tak nak. kita tak rugi. kalau orang nak, kita yang untung.

tak sampai 10 minit jumpa. dah siap. dah jumpa dulu. dah cite-cite dulu. hari ini hantar je. dia pun sibuk. sedang kerja. ambil masa sikit je. kerjanya kerani. kerani kat mana? hihihi tak payah cakap kat sini. ada yang siasat pula.
Semalam lunch dengan rakan niaga. cdm fitri & cdm ayu di IOI. lama tak jumpa. kalai terakhir semasa trip london & paris. datang kl. bantu kaki singapore katanya. group ni, main kecik-lecik dulu. lebih kepada jual satu-satu. tapi ingat jual satu-satu pun target mesti ada. mesti sm bulan pertama. tak boleh tidak.

ikut plan asal. nak ke damansara damai. kutip dokumen. tak jadi. esok pula. kami ok je. esok pun esok la. dalam kepala nak melencong ke sekolah lembah pantai. juga sibuk. tak jadi.

tak jadi situ. makan dulu lah. masa pun dah sayut. membedal nasi. terus kasi yang berat. tak payah ringan-ringan lagi. semuanya menyelerakan. restoran nasi ulam. BK4. sedap lauk pauknya. tadi aku pilih ikan kembong masak asam pedas. ikan kembong masak air asam. wow! Kenyang gile.

usai melantak kat situ. balik rumah dulu. next appt, jam 4 petang, di Nilai. nak terus ke sana tadi. awal lagi. tak tahu nak melangut mana. pilih balik rumah. mesrai anak dulu.

Koleksi terbaru aku. semalam beli di popular ioi. dah sampai ioi, resah kalau tak menyinggah dan memiliki buku baru walaupun sebuah pun cukup la.
cdm kartini balik rumah. aku ke kedai mamak. baca sikit. tambah ilmu sikit. dapat juga satu jam. hihihi. bukan apa. kat rumah, tak dapat fokus. hati tak tekad. asyik layan fb juga. banyak masa terbuang. kena jauh-jauh dengan laptop. bagi fokus. cepat khatam. lebih faham. susah!susah! fb telah curi banyak masa. kena pandai-pandai urus masa. kalau tak rugi juga nanti.

semalam hantar bvsm. hari ni juga hantar bvsm(petang nanti). stok yang dapat hari tu. dapat 3, tak cukup. huhuhu. bila nak dapat banyak ni? ramai yang dok merungut. nak gile-gile biz pun sangkut. cabaran sungguh. tapi bila pikir-pikir. cabaran, tambah matang. belajar biz, tanpa tunjuk barang. belajar biz, tanpa tunjuk demo. belajar biz, dengar tools seperti fail testimoni. kalau kencang juga biznya, itu tandanya anda memang hebat.

bvsm ada je. habis. tak sempat simpan. permintaan banyak. pagi tadi mertua, call. ada orang nak bvsm. orang tengok tahap kesihatannya semakin baik sejak akhir-akhir ini. semakin cergas. dah kurang demam-demam.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable