Jom Follow

Ahad, 28 April 2013

2 Kali Hantar BVSM.

Selamat pagi buat sahabat dan pengunjung blog aku. Aku sedar, blog ini biasa-biasa saja. Blog aku sekadar aku punya diari. Diari aku seorang bapa. Diari aku seorang suami. Diari aku seorang anak. Diari aku seorang upline. Diari aku seorang downline. Diari aku seorang rakyat marhean. Diari aku seorang hamba Allah. Diari aku seorang pemburu buku.

Aku menulis bukan kerana nama. Aku menulis bukan kerana glamour. Aku menulis bukan kerana nak tunjuk pandai. Aku menulis bukan nak memandai-mandai. Aku menulis kerana aku suka menulis. Aku menulis kerana aku seronok bila dapat meluah apa yang berputar-putar dalam minda. Aku menulis kerana aku suka mengingat kembali detik-detik kehidupan aku. Aku menulis kerana ianya bakal sejarah aku dan keluarga. Aku menulis untuk tatapan anak cucu. Aku menulis dan berkongsi dengan sesiapa yang sudi singgah di sini walaupun sekali dalam hidup.

Bertemu dengan Sugiri di rumah kawan. Sebelum ini hanya kenal nama.

Usah melalut. Terus kepada jantung catatan pagi ini. Panjang-panjang, orang malas nak baca. Panjang-panjang, bazir masa orang je. Hari ini, awal sikit. Idea membuak-buak. Tak boleh tahan. Kalau ditahan boleh terbang ke mana-mana. Bila dah terbang, susah nak tangkap kembali. Kalau dapat tangkap pun tak sama lagi dengan yang mula-mula tangkap tadi.

Nak menelaah buku pun tak senang. Terpanggil-panggil untuk 'update blog'. Lagi pun aku dah awal-awal lagi dah tercokoh di Kedai Rejab. Mencari khabar dari Harakah dan menelaah buku. Jam 7.15 am aku dah sampai. Jam 8.30 am, aku menapak balik. Kini sedang ralit mengupdate blog. Kena pantas, lepas ni pc ni Mem akan bawa pergi kelas. Bila dibawa Mem, tak boleh buat apa lagi.

Semalam. Biz juga. Tengahari dan malam. Tengahari hantar bvsm pada kawan. Beli kali ini, untuk hadiahkan kepada maknya. Beli dan bagi. Tak perlu tanya. Kalau tanya memang tak nak. Tak nak menyusahkan anak-anak. Lebih baik beli benda lain katanya. Tapi bila bagi, memang mereka akan ambil dan insyaalah akan istiqamah menggunakannya. Nak-nak bila diri semakin sihat.

Dah kawan, lama juga sembangnya. Jam 12 hingga jam 3 pm. hihihihi. Apa sembang? Kawan sekolah. Zas Madi & Nana. Pasti banyak ceritanya. Cerita lama dan cerita baru. Ada lucu. Ada kejutan. Ada sedih. Tak kurang juga cerita PRU13. Terlupa aku, kawan aku ni baru naik rumah. Tak pernah sampai lagi rumah baru. Seksyen 16 Shah Alam. 

Balik rumah kawan. Langsung ke Giant Putra Height. Nak bayar bil P1. Dah slow sangat. Bukan setakat slow sangat. Dah tak boleh pakai. Pada mulanya aku ingatkan kena block. Mungkin ada bill yang tertunggak. Tapi aku baru je bayar dalam minggu lepas. Bila sampai kaunter P1. Masih belum keluar bil lagi. Aku tanya kenapa tak ada line. Petugas situ aku reset balik. Biarkan 5 minit. Lepas tu, Insyaalah akan ok. Dah sampai sana, bayarlah juga walaupun bill belum keluar. Aku balik. Buat apa yang petugas tu suruh. Memang laju lepas itu. Terima kasih P1.

Lepas Isyak. Kami keluar lagi. Juga hantar bvsm serta bio zone food. Bvsm yang ke-2. Minggu lepas dah hantar. Dia bagi pada sahabatnya. Kali ini untuk kegunaanya sendiri. Tempat jumpa di Seksyen 7, Shah ALam, Restoran Synie.(harap-harap betul) Sebelah Asian Pavilion.

Demo bvsm mudah dan senang. Kaki lima pun boleh buat. Tak ada alasan lagi.
Masa kami tiba. Minarni ralit sembang dengan kawannya. Kami sampai, kawannya belah. Berbasa basi pasal biz. Sebelum balik datang kawannya, seorang lagi. Kawan ini, sama-sama biz di Asian Pavilion.  Kami apa lagi, share bvsm(demo la tu). Macam berminat. Takut nak ambil terus. Tunggu dulu. Dalam tunggu dulu, sempat share peluang biz. Nampak potensi biz, sebab dia dah biasa dengan biz MLM. Hai-O pun dia dah pi kelas, 3 tahun lepas. Tak jadi join. Bila dengar RM20K. Tapi bila kami terangkan balik. Isu RM20K dah tak pikir lagi. Kami syorkan dia kumpul 2,3 orang kawan. Biar kami datang cerita. Tengok dulu, kami demo. Insyaalah sape yang tengok pasti terpikat.


Sudah tu, balik rumah. Dah jam 11.15 pm. Sampai rumah. Layan bola dulu. Kelantan vs T-Team....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger