Jom Follow

Isnin, 25 Februari 2013

Isnin oh Isnin.

Bertemu kembali. Isnin dah nak habis. Selasa pula mari. Pagi tadi balik hantar anak ke sekolah. Balik rumah. Keluar ke Kedai Teganu. Nak cari nasi belauk. Tak ada. Orang buatnya masih kat kampung. Ada nasi kerabu je. Nasi kerabu pun nasi kerabu lah. Asalkan kenyang. 

Melantak di Kedai Rejab. Baca paper, The Star & Harian Metro. Habis tu balik rumah. Update blog. Kisah-kisah Lahad Datu. Nak siap tu makan masa juga. Sampai jam 12. Lepas tu santai-santai sambil membaca. Sekejap baca buku. Sekejap baca majalah Success. Aku beli di Lahad Datu. 6 buah sekali gus. RM7.50 sebuah. Tak boleh duduk saja. Mesti baca sesuatu.

Lepas zohor. Main dengan anak. Jam 2.30 keluar lagi. Cari makan. Makan nasi ayam penyet, di kedai Indo. Sedap juga. Malas nak makan kat kedai Mamak. Tak berapa nak lalu, makan nasinya. Makan sambil baca Harakah. Sepatutnya pagi tadi aku dah baca. Tapi Uncle dah habis semalam Harakah. Hanya ada 10 naskah sahaja. Ini aku beli kat kedai Teganu.

Lepas tu, aku ke kedai Rejab. Tambah rojak pula. Tadi tak sendat. Masih ada ruang kosong. Kenyang tak lama. Kasi betul-betul padat. Lama sikit tahannya. 

Balik rumah. Solat Asar. Jam 6 sekali lagi aku ke kedai rejab. Minum dan baca majalah. Dapatlah sekitar 50 minit.

Solat Maghrib. Balik rumah makan beehun sup.Belum betul-betul lapar lagi. Dah tambah. huhuhuhu.

Jam 8.20, keluar ke Taman Melati. Servis Bio Aura. Sekali dengan demo BVSM. Sekejap je. Setuju nak BVSM. Dua anaknya asma. Beli Bio Aura dengan Mat Nor. Dah lama, baru nak servis. Tak boleh minum air lain. Dah tak sedap. Kena juga minum Bio Aura. Dah lama, minta diservis. Tak jadi-jadi nak ke rumahnya. Malam ini, wajibkan diri, kena servis juga.

Esok kena hantar. Janji malam, tapi ada kelas. Kena hantar awal sikit. Jam 8 dah kena keluar rumah. Baru sempat patah balik ke USJ. Kelas mana boleh tinggal.

Dan sekarang ni dah ada kat rumah. Dok pikir-pikir. Nak keluar ke tak nak. Kalau keluar. Dapat ilmu. Dapat api. Dapat minyak. Jumpa Cdm Otai.

Aku rasa letih sikit. Banyak sangat makan kot. Gula naik. hihihihi.

Kerja sendiri. Senang. Ejas masa sendiri. Kejar target sendiri. Sendiri buat target.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable