Jom Follow

Selasa, 25 September 2012

Tukar & Cuci BA.

Kita teruskan perjalanan biz.
Hari-hari terakhir kempen LOPA.

Orang main bola.
Semakin menuju visel penamat.
Permainan semakin rancak.

Kempen LOPA pun sama.
Semakin menuju tempoh penamat.
Rancak!Rancak!Rancak!
Nak rest pun tak sempat.
Ada-ada je appt yang masuk.

Segala-galanya mungkin.
Mungkin awal bulan 9.
Peluang nak ke LOPA macam tertutup.
Tapi bila akhir-akhir rezeki mencurah datang.
Dapat tiket. Bukan 1 malah 2.

Jam 4.
Menuju ke Desa Putra, Sungai Merab.
Servis BA & hantar BBplus.
Tukar filter B & C. Filter A baru tukar so cuci.
Inilah rumahnya. Atas bukit. Dikelilingi kebun durian.Rumah banglo atas tanah lot. Tanah pemberian bapanya. Bapanya antara orang yang buka kampung tersebut. Jadi luas tanahnya. Depan rumah ini, ada satu lagi rumah banglow. Adiknya punya. Juga terserengam indah. Kalau beli sekarang kat sini satu lot mau RM1 juta.
Inilah rupa filter A setelah beberapa bulan diguna. Bandingkan dengan yang disebelah tu. Putih melepak. Kena guna filter bagi setiap rumah.Mesti guna. Tak kira jenama. Aku jual BA, aku galak pakai BA. Jangan jeles!!!
Tanah ayah bagi.
Dah jimat berapa RM?
Hanya kos buat rumah sahaja.

Kami juga berazam nak jadi macam bapa dia.
Boleh bagi rumah buat anak-anak.
Jadikan impian ini sebagai pengerak motivasi kerja.
Tak boleh rest selalu selagi belum tercapai impian tersebut.
Untungnya anak-anak kalau dapat.
Rumah 15 tahun akan dapat dah berapa harganya.
Bukan senang nak dapat rumah bagus dan lokasi ok punya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable