Jom Follow

Jumaat, 7 September 2012

Appt Lagi.

Dah sampai Kluang.
Appt sedang berlangsung.

Pagi-pagi aku dah tulis pasal appt.
Nak berjaya mesti buat banyak appt.

Malu!
Segan!

Buang malu. Buang segan.
Baru-baru mungkin ada sikit malu.
Jangan peduli dengan malu.
Teruskan buat appt.
Bila berterusan buat, malu akan hilang.
Bila malu hilang, ganti pulak dengan seronok buat appt.
Tak sedap kalau tak ada appt.
Akan usaha juga sampai dapat appt.
Pantang tengok stranger. Ada je, hal yang nak ditegur.
Nak mulakan perbualan. Nak tambah kawan.

Kekok nak tegur stranger.
Mula-mula memang macam tu.
Apa yang aku buat, senyum.
Itu paling penting.
Bila kita senyum. Stranger juga akan senyum.
Bila dah senyum. Mulakan perbualan.
Pandai-pandailah tanya ikut kesesuaian keadaan.
Biarlah kita banyak bertanya.
Orang yang bertanya, dia yang kuasai suasana.
Macam-macam hal boleh tanya.
Orang biasanya seronok bila ditanya.
Selalulah buat.
Lepas tu anda akan seronok dapat jumpa stranger.
Lebih ramai sahabat. Hidup kita lebih makmur.
Nak berbiz pun mudah.

Appt kena ada.
Setiap hari.
2,3 kali sehari.
Bergantung pada target masing-masing.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable