Jom Follow

Sabtu, 25 Disember 2010

MLM3


Salam.
Salam Kemenangan.
Salam Perjuangan.
Salam Pengorbanan.
Salam 1Malaysia.

Mana satu nak pilih? Terdapat hampir 3000 Syarikat Jualan Langsung yang berdaftar dengan Kerajaan Malaysia. ada syarikat-syarikat yang biasa dan dekat dengan kita tapi ada juga yang tak pernah dengar pun syarikat tersebut, padahal telah lama wujud dan ramai yang telah berjaya.bila ada orang datang nak sponsor, baru kita dengar nama syarikat tersebut dengan kehebatanya serta leader-leader hebat mereka.

ada produk tersendiri. 
ada marketing plan tersendiri. 
ada leader hebat.
ada kelebihan tersendiri.

kenapa join MLM?
ada orang ajak. inilah jawapan yang sering kita dengar. mana ada orang join tanpa diajak oleh seseorang.
mana satu nak pilih?kalau ikuti NDS, ciri-ciri ini yang kita diajar kalau mahu buat mlm.
  • syarikat yang kukuh dan lama, lebih 10 tahun.apa yang terjadi, kebanyakan syarikat wujud tak sampai 2,3 tahun.
  • produk yang unik dan jadi keperluan ramai.
  • sistem latihan dan bimbingan yang berkesan, ramai yang telah capai pangkat tertinggi. kalau 10 tahun dah wujud hanya 4,5 orang je yang sampai peringkat tertinggi, mesti ada yang tak betul.
  • ada group yang hebat.
kita join syarikat mlm atas dasar apa?
ada orang ajak. kita tak berapa kisah dengan produk pun. kita tak kaji pun syarikat tersebut. siapa pengarahnya, dah berapa lama wujud, ada orang yang telah berjaya ke tidak. produknya boleh dijual ke tak. kita lebih percaya pada cakap orang yang sharing dengan kita tu. sepanjang 10 tahun dalam bidang ini, berapa kerat je yang kaji latarbelakang syarikat terlebih dahulu. itu belum lagi pasal leader mana yang akan bimbing kita. kita join, berada dalam group mana? setiap syarikat mesti ada group-group di dalamnya. belum lagi yang terlibat dengan sentimen agama dan bangsa lagi. nak buat mlm kena join kita....


banyak yang berlaku, kerjanya keluar masuk syarikat mlm je. bila ada orang datang ajak je, join. kalau buat pun tak sampai 90 hari. berhenti. tak ada masa depan katanya. dah masuk syarikat hebat dan produk pun hebat, pun tak lama. tak tahu kenapa?
Kelas berterusan.

kadang-kadang berlaku potong harga. bila ramai yang masuk dan beli banyak-banyak, jual murah je. rosak pasaran. jual di bawah harga pasaran.
Wow ramainya

mlm bukan skim cepat kaya dan bikin kaya dalam sebulan dua je. ianya seperti kerja lain juga. mesti sanggup bekerja keras dan penuh disiplin. 


aku mesti bertahan dengan syarikat ini. dah lama. dah berhenti kerja,nak buat ini. seronok. pendapatan tanpa had, asalkan rajin. masa bekerja, diri sendiri yang tentukan. dengan siapa kita nak bekerja pun kita sendiri yang pilih. seronok dan happy sakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger