Jom Follow

Jumaat, 31 Disember 2010

Citera Haji2


salam.
bertemu lagi. harap semuanya sihat. semuanya dalam perlindungan Allah semua. dok buat apa semua. yang tidur, dah boleh bangun. dok rehat lama, dah boleh bekerja. ada yang baru solat jumaat, selamat bersolat. kat Mekah sekarang ni sedang solat kot. teringat masa kat sana. nak solat jumaat kena masuk masjid 2 jam awal. kalau tak, tak dapat masuk. kena solat kat luar je. aku ada pengalaman kat mekah baru- baru ini. bersolat jumaat atas bumbung. panas. nasib baik ada juga bayang-bayang bangunan sekitar masjid. kalau 2 jam berpanas, bisa demam. 

syukur aku dah 3 kali ke Mekah. 2 kali mengerjakan umrah. 1 kali mengerjakan haji. syukur. rezeki melimpah ruah sejak kami berniaga bersama AT181. bukan join dah harap jadi. tapi kami buat sehabis baik dan tak lupa doa pada Allah.

isteri dah 4 kali ke sana. 3 kali mengerjakan umrah, 1 kali mengerjakan haji. bulan 3/2010 kami ke sana bersama anak kami. syukur, kecik-kecik dah sampai ke sana. mak bapaknya umur cecah 34 tahun baru sampai sana.
Khalif Aiman bin Kamarudin. muda-muda dah mengerjakan umrah. bapak dan mak kamu umur cecah 34 baru mengerjakan umrah.

Melawat ladang unta

 
Mim bergambar di kubur syuhadah uhud

Semasa tunggu solat di masjidil haram.

'Abang doakan buat abah dan mim kerja lagi kuat dan dapat ke sana setiap tahun.'
' ya Allah, berilah rezeki yang melimpah ruah, agar setiap tahun kami dapat ke sana. dapat solat di Masjidil haram dan solat di Masjid Nabawi, kami amat merindui untuk bersolat di sana. indahnya kenangan itu, ya Allah.'

mula-mula mengerjakan umrah tahun 2009. pergi bersama hai-o.  di mekah menginap di hotel Firdaus, manakala di madinag menginap di movinpeck.

umrah mac 2010- pergi sendiri bersama anak. kosnya lebih kurang RM15k seorang. di mekah menginap di hotel zam-zam grand suites. di madinah, menginap di Hotel The Oberoi.

haji 2010- pakej nilam 2 orang sebilik. kos seorang RM40K seorang. bersyukur dapat ke sana dalam usia muda dan dapat mengerjakan amalan dengan sempurna. di mekah kami menginap di hotel dar al -eiman. hanya 30m dari perkarangan masjid. kalau tak meniaga bersama AT181. tak terpikir kami akan ke sana dalam usia begini. 
geng botak; semuanya ada perniagaan sendiri. ada yang setiap tahun mengerjakan haji sejak 1998. ada yang dah 6 kali mengerjakan haji.

Sabiamad abd Ahad bersama isterinya; mereka juga ada perniagaan sendiri.

DR Tengku Hasmadi, pemilik syarikat motivasi alihan pelajar.

Datuk Mukriz; Timbalan Menteri MITI

Isteri Menteri Besar Perak.

kami paparkan ini bukan nak banggakan diri. tapi sekadar berkongsi kegembiraan je. potensi meniaga mlm terlalu hebat. orang biasa-biasa boleh ke mekah bersama usahawan berjaya. jemaah yang bersama pakej kami, boleh dikatakan peniaga-peniaga hebat. ada stesen minyak, doktor pakar, profesor, datuk-datuk. kami je usahawan mlm. nak mengaku pun segan. mereka kalau kerja pun dah Jusa.

ada juga kawan-kawan yang sama-sama mengerjakan haji tahun ini, balik ke Malaysia je terus gi daftar. nak ke menunaikan haji lagi tahun depan. tapi TH kata tak boleh daftar lagi. mesti tunggu 5 tahun lagi. alamak! 





Ustaz Abdul Salam

pakej mengerjakan umrah bersama hai-o, ditunda ke bulan mac. kerajaan arab saudi tak keluarkan visa ziarah tahun ini. kalau gitu, aku boleh g lagi ke sana.

pasangkan impian 2011, mengerjakan Haji bersama Tabung Haji Travel. kami daftar pun 2 bulan sebelum terbang ke Mekah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger