Jom Follow

Jumaat, 10 Disember 2010

Jumaat2

salam.
perjuangan mesti diteruskan. jangan mudah mengalah. kita dilahirkan untuk menjadi pemenang dan bukannya orang yang gagal.

baru balik dari solat jumaat. sempat juga aku klik hp untuk koleksi aku. ramainya orang berniaga. kebanyakannya gerai makan. tak kurang juga orang bangla dan pakistan yang ambil kesempatan berniaga roti nan. jemaah datang awal dan boleh memilih apa yang mereka nak makan. apa yang aku paparkan di bawah ini hanyalah sebahagian sahaja.

9/10 punca rezeki adalah dari perniagaan. macam-macam meniaga boleh buat. terpikir juga aku, berapa lama mau berniaga digerai-gerai seumpama ini. tak akan tak ada peningkatan kot. pindah kedai kekal ke atau memiliki bangunan sendiri. jangan pulak berniaga sekadar cukup makan je.

kita hebat. kita boleh. kita pasti berjaya. tetapkan matlamat. buat sampai dapat dan jangan lupa pada Allah. Doa, ikhtiar dan tawakal.

doa tu, mintaklah pada Allah sugguh-sungguh. Allah Maha Berkuasa.
bertindak sehabis baik, bukan buat ala kadar je.
bertawakal setelah berusaha.

meniaga seumpama ini hanya dapat untung runcit sahaja. tapi kita ada 4 keuntungan. untung runcit, tabung kereta, SMD bonus, bonus prestasi dan melancong lagi. 1 untung pun ramai yang buat, apatah lagi 4 keuntungan mesti ramai yang akan buat kalau mereka paham sistem MLM. tugas kita bersama AT181 memahamkan mereka semua.

Hong Kong menggamit semua. jangan lepaskan peluang ini. pastikan diri sendiri yang layak bersama dengan rakan kongsi. jangan diri kita je yang layak. dah ada yang nak bawa ayah ibu. pun boleh.usaha, usaha,usaha.

Pakej melancong ke Hong Kong, saja nak bagi kita semua gi melancong. terlalu sikit mata yang perlu dikejar. 4 bulan pulak tuuuuu. tak dapat teramat rugiiii.


Sampai awal, sempat makan dulu. mee sup. anak je yang makan. aku dah pekena nasi kat rumah.

Kalu ikut, selalu makan mee sup. boleh tahan sedapnya


Air tebu dan rokok pun dijual.seringgit 1 gelas. berapa untung 1 gelas yang dia penjua dapat.
saa
Kebab pun ada.

Kuih ni pun ada yang jual. Apam balik.

Tanda harga tak dilupakan. menyenangkan pembeli



Gerai nasi ayam. dah lama meniaga kat sini. tuanya tegur aku, kenapa ambil gambar masa dah nak habis ayamnya.

Macam-macam ada.

Gerai minuman. air BA ke tu.
Kalau nak nasi briyani pun ada. aku selalu makan. boleh tahan sedapnya.


Sebelah kanan jalan pulak ada gerai pakaian pulak.



ATM Bank Rakyat pun ada. buka 24 jam lagi

Sekolah Agama Kafa pun ada.

Tempat aku beli buku-buku agama.
Rak kasut. anak aku hilang selipar tadi.
Dapur dan tempat makan.
Sebelah bangunan dapur dibina bangunan untuk kegunaan pelajar hafiz dan muaalim. tabung dana pun tak ada, tapi bangunan masih boleh buat. ada tokoh koperat yang bagi. tak seperti masjid-masjid lain. setiap saf akan ada tabung masjid.

Pandangan dari sudut bawah masjid.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger