Jom Follow

Ahad, 12 September 2010

Raya7

Salam. Bertemu lagi. Harap geng-geng semua sihat sejahtera. Tak ada masalah yang boleh halang kita bergembira disepanjang hari raya. Poket tebal dan kereta tak meragam. Tak berlaku hal-hal yang tak diingini, kena langgar atau terlanggar. Maklumlah kereta banyak dijalanan. Petang tadi, semasa kami keluar beraya. Ada kereta yang berlanggar. Kemeknya tak teruk, tapi dah hilang mood raya. Berhati-hati sebelum terjadi. 

Dalam paper Sinar hari ini, ada artikel pasal pengurusan kewangan. Gaji habis sebelum masanya. Bila gaji habis, ada yang 5 hari je, ada yang habis selepas 10 hari, ada yang 15 hari baru habis. Ada yang hanya selepas 3 hari je. gaji masuk je, terus bayar apa-apa yang patut sehingga tak tersisa nak hidup kena ada sumber lain. kena buat kerja k2. ada yang buat kerja k3. dah terpaksa, nak terus hidup. 

Bagi pandangan kami, kerja terbaik adalah berniaga. Mesti bermula dan berakhir dengan jayanya. Insurans atau mlm. Terpulang mana yang selesa. Kerjanya tak terikat dan boleh lakukan bila ada masa. Lepas waktu kerja. Dah RAMAI YANG BERJAYA KELUAR DARI SITUASI GAJI HABIS SEBELUM TIBA MASANYA. MALAH MENJADI PUNCA REZEKI UTAMANYA. TAHNIAH KERANA BERANI BUAT SESUATU UNTUK MENAMPUNG HIDUP DI BUMI MALAYSIA. KAMI DI AKADEMI TAIPAN PUN ADA JALANNYA. BOLEH BERHUBUNG DENGAN KAMI. DAH TERBUKTI BERKESAN. MALAH DAPAT SETAHUN GAJI, DALAM MASA SEBULAN JE. BERMINAT HUBUNGI KAMI SEGERA. LAGI CEPAT LAGI BAGUS...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger