Jom Follow

Jumaat, 24 September 2010

Mengajar hari ini.

hari jumaat.penghulu segala hari. hari yang dinanti-nantikan. hari ini kena pergi je HQ. ada appt dengan bos. apa cite yang disampaikan pun tak tahu. jam 10 am. sekarang ni sedang bersiap-siap nak ke sana. siapa lagi yang kena jumpanya aku pun belum tahu lagi. harap-harap dapat info yang menggembirakan. sales dah naikke? ada produk baru ke? ada pakej pelancongan baru ke?

dah 10 tahun meniaga. full time. dulu mengajar budak-budak sekolah, agar dapat A+ dalam peperiksaan spm.  kini mengajar bagaimana nak dapat banyak wang. sekarang ni bersama Akademi Taipan 181. seronok. mencipta kekayaan dari latarbelakang yang berlainan. mencipta masa depan sebagaimana yang kita mahu. bukan ikut nasib, sebaliknya nasiblah akan ikut kita. lagi baik dan bermaruah hidup.

ramai yang takut nak mencari ikhtiar hidup melalu meniaga. takut rugi. takut rugi. tak pandai. tak ada pengalaman. tak ada ilmu. bermacam-macam takut. padahal Allah suruh takut pada Dia saja. dah terbalik kot. 9/10 dari punca rezeki datang dari perniagaan. akademi Taipan diwujudkan untuk membantu meniaga. diajar secara teori dan praktikal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger