Jom Follow

Isnin, 10 Jun 2013

Tempat Menarik Aku Jijok.

Selamat pagi. Bertemu dipagi senin. Terkenang-kenang tempat yang pernah aku jijok.

Sepanjang 13 tahun aku dan Mem menekuni dunia MLM bersama Hai-O. Beberapa tempat telah aku jejaki. Ada yang dekat. Ada yang jauh. Ada tempat tersenarai dalam impian. Ada yang tak tersenarai dalam impian. Ada negara jiran. Ada negara jauh. Ada Asean. Ada Eropah.

Ada orang lebih banyak lokasi dari aku sebab pada awal-awal berbisnes, aku malas nak ikut pakej melancong. 

Antara tempat yang telah aku telah sampai. Aku senaraikan semuanya tapi tak ikut tarikhnya. Ada yang dulu, aku susun lewat. Aku dah tak berapa ingat dah.
  1. Hatyai.
  2. Bangkok.
  3. Jakarta & Bandung.
  4. Perth.(2X)
  5. Sydney.
  6. Beijing.
  7. Seoul.(2X-Bulan 9/2013)
  8. Shanghai.
  9. Xi'an.
  10. Hong Kong.
  11. Guangzhou & Shenzen.
  12. Tokyo.
  13. London 
  14. Paris.(2X)
  15. Holland.
  16. Belgium
  17. Swizerland.
  18. Umrah
Terima kasih buat Hai-O. Tak terpikir nak terbang sejauh London untuk lihat negara orang, lebih-lebih lagi dengan duit poket sendiri. 

Aku pasti. Lepas ini ada lagi lokasi-lokasi menarik yang bakal aku kunjungi. Bulan 9 ni, sekali lagi akan ke Seoul. Harap-harap lokasi yang berbeza dari trip pertama dulu. 

Buat jangan berhenti. Buat dengan serius. Jangan cepat frust dengan cabaran yang datang. Jangan terlalu peduli dengan cakap-cakap negatif orang lain.

Berbisneslah dengan jujur. Jujurlah dengan downline. Aku perhatikan sesetengahnya kurang jujur dengan downline. Bila terbongkar ketidakjujuran. Maka downline berhenti berniaga. Bukan setakar berhenti berniaga. Malah dok kutuk kita di belakang.


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger