Jom Follow

Ahad, 28 Oktober 2012

Korban Lembu Di Kob Berangan

Hari sabtu
27/10/12
Raya ke 2.
Korban lembu di Kob Berangan.
Tak buat raya pertama.
Kalut dengan solat jumaat.

Korban lembu Wan.
Kami ambil 2 bahagian.
Buat Akiqah Amar & Amza.

Seekor je buat korban.
Bahagi-bahagi.
Seekor lagi tu buat tambah daging sahaja.
Nak buat makan-makan..
Lagi pun seekor lagi tu masih dara.
Daging masih lembut

Tunggu nak tumbang.
Persediaan terakhir, sebelum penyembelihan dilakukan.
Dah boleh lapah.
Sekor lagi. Ini anak punya.
Aiman pegang kaki, senang nak siat kulit.Melapah bermula dengan kaki dulu, baru ke perut.
Pembantu siap sedia.
Proses melapah sedang berjalan. Cepat bila dah biasa dengan aktiviti sembelih lembu.
Dah siap lapah. Tunggu nak bahagi-bahagi 7 bahagian je.
Selamat menjamu selera.
Daging korban, ni lebih sedap.
Lebih manis.

Lepas siap semua.
Aku bawa 3 bahagian ke KL.
Untuk dibahagi-bahagi kat KL.

Sampai lebih kurang 10.15 malam.
Terus bahagi. Tak ada tempat nak simpan.
Lagi cepat bagi, lagi bagus.
Cepat boleh merasa daging korban.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable