Jom Follow

Selasa, 16 Oktober 2012

Dinner Di Kota Kinabalu..

Makan malam di Kota Kinabalu.

Anjung Samudra Dinda. Dua malam berturut-turut kami membedal di warung ini. Bukan apa. Dah biasa dengan Chef Joe. Masakannya sedap.
Malam pertama.
Kami oder ikan siakap masak asam pedas dan kailan ikan masin.
Itu je sebab CDM Kartini dah ada menunya tersendiri.
Ikan uji rashid bakar, budu, cili, mangga dan latok.
Itu sedah cukup sedap, katanya.

Malam semalam.
Aku minta nasi goreng dan kangkong goreng belacan.
CDM Kartini macam biasa, latok, budu, mangga,cili.
Nasib baik budu yang tertinggal kat situ, disimpan oleh Chef Joe.
Inilah Latok. Beli dulu di pasar malam. Kalau dah sampai kedai regonya lebih mahal. Kat pasar malam sepinggang besar tu baru RM3 rial.

Malam ini.
X sempat dinner kat sini.
Flight kami jam 6 petang.
Harap tak delay.
Mahu gi Bonus Nite malam ini.

Inilah dia ikan uji rashid.
Latok, ikan uji rashid, mangga serta cili beli kat pasar malam.
Tumpang makan je kat gerai tersebut.
Aku, CDM Roshila & Siti oder makan kat gerai tu....

Semalam, Chef Joe.
Minta tunggu lama sikit.
Nak sembang-sembang...
Banyak kisah yang nak dikongsikan dengan kami.
Suka sembang dan suka bercerita...

Singgah dulu kat pasar malam...
Menapak ke hotel.
Tak jauh sangat.
Sambil-sambil tu singgah dulu kat pasar malam.
Sebelah Le Meridian...
Setiap malam ada.
Luasnya boleh tahan.
Banyak orang dok jual brooch je.
Lain-lain tu, ada juga tapi tak banyak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable