Jom Follow

Ahad, 4 September 2011

Raya 2011- Rakan Niaga..

Raya 2011.
Meriah sama macam tahun-tahun lepas.
cuma umur lebih meningkat.
duit raya lebih banyak yang keluar.
tahun ini banyak kerepek je.
kuih raya tak berapa banyak.
tak buat sangat.
sibuk dengan projek terbaru.
projek pun bermula dalam puasa.
nampaknya projek jadi.
semakin menjadi-jadi.
cepat-cepat bergabung. kelak rugi.

Raya 2011.
banyak dok tanya.
"bila nak buat rumah terbuka?'
"minggu akhir raya".
datang jangan tak datang.
ramai lagi ke tahun ini?
ramai seperti tahun-tahun lepas.
soalan yang sering bermain difikiran.
nak sediakan makanan pun susah.
berapa khemah nak pasang?
menu wajib; kambing bakar.
kena berapa ekor?
3,4,5...

Rombongan mereh menyalo. Serang hendap. Serbu. Terjah sampai paroh. Angkut semua anggota yang ada. Nasib baik dah bersedia. Laksa penang. Laksa pilihan. Laksa pujaan. Belasoh!Belasoh!Belasoh. Ramai lagi yang belum balik KL. Tak tahu nak ke mana lagi. Balik tidur!!

Dah tak larat. Dah kuyu mata. Dah nak cari bantal. Lena sekejap memang elok. Rumah seterusnya dok nanti. Dok sms, bilo nak sampai. Nasik Lemak dah sejuk ni!!!jerit Cdm Kuyah. Hari ini je jalan. Esok dah mula projek. Projek terbaru. Projek mengancam gile.

Tewas!Tumpas! Dok pejam celik, pejam celik. Bila nak balik ni. Nak cari bantal. Rumah seterusnya sedang menanti. Pagar dah buka. Tunggu sampai je. Pilihan ditangan anda. Raya tetap raya. Jamu tetap jamu. Isi tetap isi. Berat tetap maintain. Sape tu? Kalau naik tu, esok diet. Bisa turun la tu. Doa-doaka agar turun kembali berat. Anak-anak dok tunggu, bila sampul raya nak keluar.

Nasi ayam. Mangsa aku pagi tadi. 3x tambah. kekenyangan. puas hati, dapat apa yang diidam. Kena pulak ayam kampung. Wau!

Tengahari sikit, laksa pulak terhidang. Siro labu. Manis. 2 2 boleh belasah. lepas tu boleh belahhh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable