Jom Follow

Isnin, 12 September 2011

Belajar Cikgu-Jadi Usahawan.

Sahabat Blog.

Usikan kenangan lama. 
sudah 14 tahun berlalu. 
detik-detik ini pasti kekal dalam ingatan.
sesekali tatap gambar ini.....
nak tergelak pun ada.
muka-muka dah lain sakan.
macam orang lain je.

masih ada 9 tahun lagi.
menuju 2020.
tahun penuh penantian.
Aku tulis dalam buku kenangan fizik dengan pendidikan.
(sayangnya yg aku punya dah hilang)
'dimanakah anda pada tahun 2020 nanti dan siapakah yang paling berjaya'
(lebih kurang je tu, yang betul sila tengok balik-siapa yang belum hilang)
sama-sama kita tunggu.
siapa masih ada...hi!hi!
siapa yang dah pergi...

Siapa dah jadi bos.
siapa dah jadi manager.
siapa dah jadi jutawan.

1997 punya. Kenangan semasa belajar kat UPM. Gambar ini, selepas seminar tahun akhir. Dah 14 tahun. Dah lain. Dah berubah. Dah berisi. Dah tua. Dah jadi bapa. Dah jadi ibu. Dah jadi bos. Aku paling kurus. hi!hi!hi! Hari ini mungkin aku paling berisi.

Ini lebih lama dari yang di atas. Alahai budak2 fizik. Berapa kerat je yang ambil pendidikan. Bersama Prof. Dr Kamariah. Macamana dia sekarang. Dengar cite masih mengajar kat UPM. Banyak kenangan sepanjang dia mendidik kami, menjadi seorang guru yang baik. Si baju merah tu. Dah lama tak dengar kabar. Masih kat Karak lagi. Baju merah belang putih, masih kat kemamam. senyap je. tak ada kabar apa satu. dah lupa kami semua ke.
Terima kasih atuk.
Masih ada lagi gambar2 ini.
Masa ini, aku tak pikir pun, pasal gambar2.
hidup suka-suka je.
bila dah gini. terasa ruginya tak kenangan...

Belajar cikgu, tapi jadi usahawan MLM.
Sempat mengajar 2,3 tahun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable