Jom Follow

Ahad, 25 September 2011

Api Dari Utara


Sahabat blog.
Sahabat biz.

api!api!api!
apa ada api ka?
tak panas pun?
api dari WAB,
bakar habis peserta dan guru2nya.
dah merebak ke kl...

ha!ha!ha!
berjumpa kembali, setelah semalam koma. hi!hi!hi!
semalam awal2 pagi aku dah bergerak ke Utara.
jam 4 pagi mulakan persediaan.
jam 4.40 mulakan perjalanan,
bersama wife, zefry, roshila, faridah mohd ali serta inda.
ada kerja sikit. ada urusan kena buat.
ada biz, nak kayakan kenkawan dan diri sendiri.

minggu lepas dah ke sana.
minggu ini lagi ke sana.
kenapa?
biz punya pasal.
gi jemput rezeki.
gi bina leader.
gi bina biz.
gi bina group.
gi bina side income.

Puan Kartini Mat Yaakob berdiri dalam dewan yang penuh dengan peserta WAB. Masih ramai yang datang. Tambah kerusi hingga tak ada lagi kerusi mahu tambah.

Sampai Pelita Seberang Jaya.
jam 8 pagi. roti kosong banjir sampai lutut jadi pilihan.
dalam hati, jangan kenyang. jangan kenyang. ada lagi agenda lain.
lapik perut sebelum pekena roti banjir transfer road penang.

Sebahagian senarai nama yang sempat aku snap. terpegun aku. tak sangka begitu ramai yang hadir. dalam kepala aku, 100 orang dah cukup baik. tapi rupa-rupanya cecah 300 lebih. raya pulak tu. apa-apa pun tahnia buat mereka yang bekerja keras jayakan WAB kali ini.
Sabar menunggu.
Sempat lagi makan tu. lewat bangun ke? hi!hi!hi!

Kelas WAB. Pertama kali buat.
sambutan hangat. tak muat dewan.
tambah kerusi pun masih tak muat.
berpusu-pusu, peserta datang.
datang dengan 2,3 orang kawan.
nak belajar jadi lebih menarik dan anggung.
mana tahu jadi lebih cantik dan anggung, boleh pula buat duit.
Inilah roti canai. kuahnya yg jadi tarikan, daging. sekali kena, nak kena selalu. turun penang, inilah yang aku cari. kalau tak sempat, macam ada yang tak cukup je. aku dah cite dulu2, siap foto skali. semalam penuh. nak duduk pun susah. jam 10 masih penuh. suka tengok.
Tunggu prospek. call prospek. layan anak. tengok2 keta. itulah tugas jejaka semalam.
kekenyangan. masing2 peluk perut.hi!hi!hi!. tunggu berakhir majlis, baru dibenarkan masuk dewan. baru boleh bertemu dengan prospek. baru boleh citee2 apa yang nak cite. baru boleh tanya kabar.

Aku macam biasa.
kelas pompuan, mana laki boleh join.
dok kat luar, gi transfer road, pekena roti canai.
lepas itu bersama dengan kawan baik aku.
menelaah semuka dua.
Sempat buat closing. ada nak cantik. ada nak kaya. ada nak cantik dan kaya. sinilah tempatnya. pilihan ditangan anda.
Kongsi jangan tak kongsi. kongsi ilmu. kongsi peluang. kongsi cara. kongsi strategi.
Pilih. mana yg sesuai dgn kulit. sesuai dgn harga. nak lihat cantik..jangan malu.
Masing2 dengan prospek.

lepas makan t/hari.
bertolak balik.
sebelum itu gi dulu ke kilang jeruk.
bukit berapit.
beli jeruk untuk open house hari ini.
murah dan banyak pilihan.

sampai KL.
jam 8 malam.
khemah telah terpasang.
aku kepenatan.
layan bola.
tidur terbungkang.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable